Wat is normaliter de procedure voor je een MRI-scan ondergaat?

http://www.nu.nl/buitenland/3929714/mes-vliegt-in-oog-tijdens-mri-scan.html

Moet je niet gewoon een ziekenhuispyjama aan als je daarin gaat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, dat is niet nodig. Je moet wel alle metalen, zoals horloge, sleutels, broekriem, bankpasjes, sommige knopen, etc buiten de MRI-ruimte achterlaten vanwege de zeer krachtige magneetvelden.

In Amerika is het gebruikelijk dat patiënten een ziekenhuispyama aan krijgen bij onderzoeken. Dit zien we vaak in films en series. In Nederland hebben we die gewoonte niet. Bij onderzoeken in een ziekenhuis wordt aan patiënten verteld dat ze b.v. Hun bovenlijf moeten ontbloten, of dat ze slechts hun onderbroek aanhouden. Bij een MRI - scan wordt gebruikt gemaakt van zeer sterke magnetische velden. Een patiënt wordt hiervoor goed geinstrueerd: sieraden af, evt gebitsprothese uit. Etc. De MRI-laboranten kennen de gevolgen van het magnetisme, dus zullen een patiënt heel goed instrueren en dat nogmaals checken. Wanneer iemand in zijn lichaam een "pen of schroeven" heeft, dan maakt dat niet uit, want chirurgisch metaal is niet magneetgevoelig. Theoretisch is het mogelijk dat iemand een speld in zijn lijf heeft ( ooit ingeslikt ) die zal eruit gaan.

Erna 55; ik woon in america en heb 2 weken geleden een mri scan gehad hoefde helemaal geen pyama aan, graag antwoorden als je het weet en niet van wat JIJ op tv ziet vanuit gaan dat je het dan weet, bvd

Als je binnen komt krijg je een uitleg hoe en wat je kan verwachten, zoals contact houden, dat je opdrachten krijgt adem in en weer doorademen de koptelefoon met muziek enz enz. Er wordt nog gevraagd naar dingen in je lichaam van staal of zo. Ik mocht mijn slip en tshirt aanhouden, bh uit ivm beugel en overige kleding. Dan wordt je door een tunnel gevoerd, gewoon ogen dicht en over je heen laten komen en aan leuke dingen denken, ik dacht aan winkelen als beloning yeeeeee Succes Toegevoegd na 1 minuut: Overigens het geeft wel veel herrie, dus wel altijd de koptelefoon op. Ik weet niet of hetbwaar is maar heb gelezen dat je dat kan weigeren maar ik adviseer opzetten dat ding.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100