mijn zoontje van bijna drie toont de laatste tijd onuitstaanbaar gedrag, wat moet ik?

ik ben een alleenstaande moeder mijn man is overleden toen mijn zoontje 3 maanden was. nu is mijn zoontje bijna 3 en hij vertoont de laatste tijd onuitstaanbaar gedrag. om de kleinste dingetjes huilen, slaan, zijn zin doordrijven, als hij zijn zin niet krijgt doorgaan totdat hij het wel krijgt, niet luisteren, doen wat hij wil en maar blijven huilen als iets hem niet zint ga zo maar door. en dit alles klinkt als wat een normaal kind ook doet, maar dit is 100 keer zo erg, serieus ! ik weet niet wat ik moet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Moeilijk als je je man verloren bent, maar probeer dit niet goed te maken tegenover je zoon, door hem overmatig te verwennen. Consequent blijven, nee is nee en blijft nee, als je toe gaat geven dan loopt hij over je heen, dan wordt hij de baas in huis. Probeer het verschil te horen tussen echt pijn of verdriet en drammerig huilen, troost hem bij echt pijn of verdriet, negeer hem als hij dit om andere redenen doet. Straf hem als hij slaat, schopt of bijt, dit doe je door hem vermanend toe te spreken met een lage stem. Beloon hem als hij goed gedrag vertoont, dit kan zijn met een knuffel, of een maaltijd die hij graag lust en dus echt heeft verdiend. Als je dit volhoudt, dan zie je snel verbetering.
Als je dit zelf niet redt, ga dan naar je huisarts, zodat deze je kan helpen een goede oplossing te vinden. Je hoeft je hier niet voor te generen, er zijn veel mensen die hier moeite mee hebben.
Succes!

Toegevoegd na 54 minuten:
Probeer zelf ten aller tijde rustig te blijven, als het je eens teveel wordt, laat je zoontje dan eens logeren bij een oma, opa, oom, tante of vrienden/kennissen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het kan ook zijn dat er een achterliggend probleem is. Is dat gedrag plots begonnen? Dan zou ik eens kijken of je kind niet lastig gevallen wordt of gepest op school, dit kunnen allemaal redenen zijn waardoor uw kind zich zo begint te gedragen. Goed in het oog houden dan met wie hij omgaat of bij wie hij veel is, familie of vrienden, of eens navragen op school.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een kindje van drie jaar, dat gepest wordt op school? Lijkt me toch wel heel sterk. Welk kind van die leeftijd gaat al naar school?
Ik werk in de kinderopvang en ik kan je vertellen dat kinderen op die leeftijd ook nog niet pesten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als ze de leeftijd van drie jaar hebben gaan ze toch al naar school??? mijn kleinkind gaat al van als hij twee en een half jaar oud was, en al voltijds toch, dat is toch normaal. je zou raar opkijken op die leeftijd wat kinderen doen, toch op school, een kinderopvang is nog iets anders, daar gaan ze ook maar tot de leeftijd van drie jaar, mijn schoondochter heeft ook een kinderopvang, en daar worden ze ook meer in het oog gehouden dan op een school. Vroeger in de kleuterklas waren er ook pesters hoor. Maar alé het was maar een gedacht van mij natuurlijk.