Hoe stel je je partner voor bij een geregistreerd partnerschap.

Een geregistreerd partnerschap is nagenoeg gelijk aan een huwelijk. Huwelijkse partners stellen de ander (vaak) voor als: dit is mijn man/vrouw.

Hoe stel je je partner voor bij een geregistreerd partnerschap?

Dit is mijn man/vrouw
Dit is mijn vriend/vriendin
Dit is mijn partner

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat je zelf wil, officieel is het mijn partner, maar als jij mijn vrouw/man, vriend/vriendin wil zeggen is dat ook prima.

Wat in die situatie van toepassing is, met dit is mijn partner zit je altijd goed. Toegevoegd na 2 minuten: Of je zegt gewoon zijn/haar naam.

je kunt ook heel goed je partner voorstellen door gewoon zijn/haar naam te noemen.zo van,dit is Niko/Nikolette. het is toch al een beetje uit de tijd om je partner voor te stellen met toevoeging van het woord" mijn",dat klinkt zo bezitterig.

Wij hebben jaren in zo'n soort toestand doorgebracht, niet gehuwd, wel officieel samen (iedereen wist het, we woonden samen en hadden zo'n beetje dezelfde ongeschreven wetten over wat wel en niet mocht als gehuwden), gehuwd zonder het papiertje zeg maar. Omdat er geen officiele regels voor zijn kun je dat het beste met elkaar afspreken. Helaas waren wij het hierover niet eens. Ik vond het als 30+, ruim 10 jaar samenwonend, belachelijk hem voor te stellen als "mijn vriend". Dit is "mijn partner" wilde ik nog wel eens zeggen maar dat klonk ook zo alternatief en werd bij ons in de omgeving alleen gebruikt door homo stellen die hun levensgezel wilde voorstellen. Tja, van "mijn man" ging mijn man er bijna subiet vandoor zo vreselijk vond hij dat. Maar ik deed het uiteindelijk in een aantal gevallen toch, had ik werklui over de vloer die de mening van ons allebei wilden , ging ik dus echt niet zeggen: ik haal mijn vriend. Dan zei ik gewoon: ik haal even mijn man (zeer tot zijn ongenoegen dus) zucht Probleem is hier nu gelukkig van de baan door het officiele papiertje.... Als je partner ook niks vind, is: levensgezel of maatje evt nog een optie. Maar ik denk nu, zeg gewoon dit is mijn man/vrouw anders hang je ook gelijk aan de grote klok hoe je e,e,a, hebt geregeld thuis en dat gaat ook niet iedereen aan

Als hij wel met je wilt trouwen dan kan je hem toekomstige man noemen.Is dat niet het geval.het ligt eraan b.v als jullie langer dan 7 jaren bij elkaar zijn ,en ik vermoed dat jij die zekerheid wel wilt,maar als al na zolang tijd hij nog zichzelf niet wilt binden dan zal dat sorry genoeg te zeggen,,,,,NOOIT DOEN.Met andere worden hij is een egoïst die nog niet zichzelf delen wilt.Ik hoop dat ik ernaast zit .maar meestal gebeurt het wel .Alsnog wens ik jullie een gezegende ook vanuit boven samen leven toe . Groetjes NONJA

Bronnen:
eigen ervaaring
nonjastevens@hotmail.com

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100