Als je een bepaald voorgevoel hebt over hoe de toekomst zal gaan verlopen...

zit je voorgevoel dan meestal goed? En hoe ontstaat dat gevoel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (6)

Uhm, lastig! In wezen hebben wij mensen een heel zuiver voorgevoel. Het is alleen zo dat zodra dat voorgevoel opkomt, gelijk ons hoofd gaat denken en we van alles op t voorgevoel 'plakken'. Zoals wensen, verlangens, mijden van angsten. Daarmee is het voorgevoel verdwenen. Lees eens een boek van Deepak Chopra, bv wereld v merlijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is goed om op je gevoel af te gaan denk ik. Goed tip misschien: schrijf een soort van voorgevoelens-dagboekje en beschrijf daar al je gevoelens in en laat je intuïtie spreken. Denk er ook goed over na.. de voors en tegens evt. en kijk het na afloop nog eens na wat klopt en wat niet! En misschien ook of je je liet afleiden je eigen gevoel/richting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of het voorgevoel goed zit merk je pas achteraf als het wel of niet overeen komt.

er zijn al veel vragen geweest over intuitie.

ga naar de linkerbovenhoek bij 'zoek' en typ 'intuitie', klik op zoek en je vind heel veel antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oorTJES?
soms vat ze gewoon wind hihi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak van je hart geen moordkuil hoor, ik vat het niet persoonlijk op :)
Bij mij wel, maar wel altijd het koppie erbij houden!
Wat heel snel gebeurt is, dat je dat voorgevoel verstandelijk gaat bekijken of er een rationele verklaring van gaat maken. Dat kan dat voorgevoel vertroebelen.
Hierboven het advies om je voorgevoelens direct op te schrijven vind ik een goeie, omdat je altijd pas achteraf kunt bekijken ze ook waar bleken te zijn.
Hoe dat gevoel ontstaat: geen idee. Het is bij mij wel zeer duidelijk: het komt zomaar en onverwacht "binnen": zeg maar als een soort van zeker weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij veel mensen werkt het zo dat ze af en toe een voorgevoel hebben. Ongeveer 50 % komt uit, ongeveer 50% blijkt nergens op gebaseerd.

Als dat niet uitkomt, vergeten ze het. Als het wel uitkomt, vinden ze het 'bijna occult' omdat ze het zo goed 'voorvoeld' hadden en schrijven ze zichzelf allerlei voorspellende gaven toe.

Jouw onderbewuste is best goed in het maken van extrapolaties en dingen voorspellen, maar in de helft van de gevallen slaat het de plank volledig mis. Dus bijt je niet vast op je voorgevoel, tenzij je het graag wil. Dan maak je er een self-fulfilling prophecy van. Google daar maar eens op.

Toegevoegd na 50 seconden:
(O, ja, en die ''zeker weten'' momenten heb ik ook wel eens. Ik weet dan zeker dat ik helemaal fout zit: helderblinde momenten. )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grote gevaar van voorgevoelens is natuurlijk dat je ernaar gaat handelen... als ik een voorgevoel heb dat ik de staatsloterij ga winnen, dan ga ik een lot kopen... achteraf blijkt dan dat mijn voorgevoel niet klopte, maar ik heb er wel naar gehandeld... dit is misschien een wat simpel voorbeeld, wat ik bedoel te zeggen is dat je best bepaalde voorgevoelens kan hebben, maar toch zo open minded moet blijven dat je de alternatieven niet uit het oog verliest. vaak duw je jezelf juist door dat voorgevoel een bepaalde richting op, en ja, dan is de kans groter dat dat inderdaad uitkomt. en hoe zo'n voorgevoel ontstaat... in jouw specifieke vraag lees ik eigenlijk dat je een bepaald beeld van jezelf hebt, over hoe je bent, en wat je bent, en wie je bent... en aan de hand daarvan duw je jezelf als het ware een bepaalde richting uit. als je hiermee tevreden bent, laat het dan lekker gaan...
uit je vraagstelling meen ik echter te begrijpen dat je er juist een beetje bang voor bent dat je voorgevoel ook gaat uitkomen. in dat geval, het is maar een gevoel. de toekomst staat nog niet vast, je hebt nog alle mogelijkheden om te veranderen wat je wil veranderen.
jouw voorgevoelens komen dan voort uit onzekerheid over je zelf. heel veel jonge mensen hebben hier last van, het word ook wel pubertijd genoemd... goed nieuws.. het gaat over, je vind vanzelf een plekje in deze wereld waar je je op je gemak voelt, met mensen die om je geven...