Kun je overleven van het eten van mensenvlees, dus bijvoorbeeld bij een ramp?

ik kwam op het idee bij het kijken van de film ''Red Dragon'' :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Volgens mij wel, ik heb ooit gehoord dat een paar overlevenden van een vliegtuigramp iemand die dood was gegaan hebben opgegeten en zo hebben kunnen overleven. Of het waar is weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das de film alive, gebaseerd op een waar gebeurd verhaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1e juiste antwoord.. bedankt iedereen voor het antwoorden op deze bizarre vraag!

Andere antwoorden (5)

ja dat kan. Zo is er ook een waargebeurde film van een rugbyteam met een vliegtuig in het andes gebergte is neergestort. Zei hebben het meen ik iets van een maand daar moeten overleven. Daar hebben ze ook het vlees van de overleden teamspelers gegeten om het vol te kunnen houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult daar best een tijd mee kunnen overleven.

Uiteindelijk zul je wel een tekort gaan opbouwen aan bijv vitamines ed.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ja dit is zeker mogelijk!
bekijk maar eens de documentaire: Stranded.
(die gaat over het rugbyteam in de Andes)
Heel aangrijpend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlees is vlees. Maar water of vocht is prioriteit nummer 1..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel gevaarlijk zijn.

Dierlijk vlees bevat ziekteverwekkers die specifiek zijn voor de diersoort. De mens (een andere soort) heeft een kleinere kans om van een dier-pathogen ook ziek te worden.

Bij kanibalisme valt dit voordeel weg. De ziekteverwekker kan makkelijker 'overspringen'.