Kun je overleven van het eten van mensenvlees, dus bijvoorbeeld bij een ramp?

ik kwam op het idee bij het kijken van de film ''Red Dragon'' :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Volgens mij wel, ik heb ooit gehoord dat een paar overlevenden van een vliegtuigramp iemand die dood was gegaan hebben opgegeten en zo hebben kunnen overleven. Of het waar is weet ik niet.

ja dat kan. Zo is er ook een waargebeurde film van een rugbyteam met een vliegtuig in het andes gebergte is neergestort. Zei hebben het meen ik iets van een maand daar moeten overleven. Daar hebben ze ook het vlees van de overleden teamspelers gegeten om het vol te kunnen houden.

Je zult daar best een tijd mee kunnen overleven. Uiteindelijk zul je wel een tekort gaan opbouwen aan bijv vitamines ed.

Ja dit is zeker mogelijk! bekijk maar eens de documentaire: Stranded. (die gaat over het rugbyteam in de Andes) Heel aangrijpend

Vlees is vlees. Maar water of vocht is prioriteit nummer 1..

Het kan wel gevaarlijk zijn. Dierlijk vlees bevat ziekteverwekkers die specifiek zijn voor de diersoort. De mens (een andere soort) heeft een kleinere kans om van een dier-pathogen ook ziek te worden. Bij kanibalisme valt dit voordeel weg. De ziekteverwekker kan makkelijker 'overspringen'.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100