Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kost een beugel?

Mijn zoon moet binnenkort een beugel.
Ik vroeg me af hoeveel de kosten hiervan bedragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De prijs van een beugel verschilt nogal, het hangt af van wat voor soort beugel er nodig is, en het aantal behandelingen.

maar alles bij elkaar is het ongeveer tussen de 2100 en 2500 euro. (internet)

maar ik heb even verder gekeken, en daar heb ik gevonden dat het beginbedrag ongeveer 650 euro is, endat je dan ook nog wat per maand moet betalen.

je zou eigenlijk gewoon even bij uw Ortho moeten informeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat kun je het beste aan je tandarts vragen!
Er zit best veel verschil in een beugel..en een beugel namelijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beugel kost minimaal 2.500 euro per jaar......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt ervan af hoe ernstig het gebit is. De kosten kunnen varieren van 1.500,- tot wel 5.000,- euro.

Als je een aanvullend tandartspakket hebt worden de kosten bij de meeste verzekeraars volledig vergoedt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
55 euro per maand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een beugel is niet altijd pure noodzaak

bijv ik zou vroeger een beugel hebben moeten gehad maar later werd het spleetje tussen de tanden ( die ik dus heb ) in de mode

zo zie je maar eens hoe een tandarst ernaast kan zitten....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goeie tip van de site van het Nibud (altijd handig bij vraagstukken over uitgaven en je kunt ze ook nog gratis bellen!)

Nibud Tip Top 30
1. Beugelplan en offerte
Als je kind een beugel krijgt, vraag dan bij diverse orthodontisten om een 'beugelplan' en offerte. Het prijsverschil is enorm. Bekijk ook hoe vaak je kind naar de orthodontist moet, dat kan oplopen tot 1x per week, let dus ook op de reiskosten!
Mw. N. de Jager, Petten

Kortom: Rondvragen loont, goeie tip van deze mevrouw.
Succes en voor uw kind: Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt van tevoren eens de papieren van je zorgverzekering erop nalezen, of de klantenservice bellen.
Ik heb 2 kinderen met een beugel, en bij beiden wordt het volledig vergoed door de zorgverzekeraar. (zij zijn beiden nog in de tienerleeftijd)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding