Is 4liter water per dag drinken teveel?

Ik sport in de ochtend intensief voor 20 min en het is erg warm namelijk 25 graden. Is 4Liter dan teveel? Bedankt voor uw Reactie!

10 maanden geleden
1.4K
Ritsuka
10 maanden geleden
4 liter in de ochtend of totaal over de hele dag?
Inekez1
10 maanden geleden
Het ligt er ook aan wat je verder die dag doet. Zit je de hele dag op kantoor met airco, dan heb je minder vocht nodig dan wanneer je een fysiek beroep hebt in de brandende zon. Daarbij maakt het ook nog uit hoe groot je bent, iemand van 50 kilo heeft minder vocht nodig dan iemand van 100 kilo.
rjrjosolq
10 maanden geleden
Ik weeg 62 kg ben 15 jaar ik sport 20 minuten per dag ik fiets naar school(20 minuten) en ik heb keelpijn en het is 25 graden buiten is het dan ole om 4L te drinken?
Z512099
10 maanden geleden
4 liter water per dag drinken met jouw gewicht en leeftijd lijkt mij helemaal niet oké, die keelpijn ook niet.

Antwoorden (1)

4 liter per dag zou moeten kunnen, maar deze moet je wel in kleinere porties over de dag verdelen. Je nieren kunnen namelijk maar 0,7 tot 1 liter per uur verwerken. Drink je te grote hoeveelheden in een korte tijd, dan loop je kans op watervergiftiging.
Wel is de vraag of je 4 liter water per dag moet drinken. De algemene richtlijn is 1,5 tot 2 liter water per dag. Drink je meer dan je nodig hebt, zul je merken dat je veel naar de wc moet.
10 maanden geleden