De meest voorkomende verschijnselen zijn:

gebrek aan eetlust of juist eten uit onvrede;
vermoeidheid;
hartkloppingen en duizeligheid;
angstgevoelens, paniekaanvallen;
hoofdpijn;
geen of minder zin in seks;
het allemaal niet meer zien zitten;
snel in huilen uitbarsten (emotioneel labiel);
gebrek aan motivatie;
concentratieproblemen en besluiteloosheid;
slapeloosheid;
te veel drinken, te veel roken;
vaak pijn in nek, schouders of rug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat kan zich zowel lichamelijk als psychisch uiten d m v hoofdpijn klamme handen buikpijn onrustig voelen

en psychisch dat je huilbuien kan hebben en de dingen niet meer op een rijtje kan krijgen en het gevoel dat je hoofd uit elkaar klapt

wat je eraan kan doen is het volgen de misschien , zo doe ik het dan want ik zit midden in een verhuizing en dat geeft behoorlijk veel stress moet ik zeggen

ik neem optijd mijn rust als ik merk dat ik het niet meer zie ziten dan neem ik een rust periode van een paar uur , een kop koffie erbij en wat ontspannends doen en dan kan je er weer tegen aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij deze vraag moet je denk ik onderscheid maken tussen goede en slechte stress. Een beetje stress kan goed zijn voor je, het pept je op tot onvermoede acties en kwaliteiten.

Stress die te lang duurt kan echter ziek maken.

Slechte stress herken je volgens mij als je er geen energie van krijgt. Dus als je een klus op je werk hebt, die hup hup af moet en je doet dat, maar achteraf heb je energie voor 10 en ben je beretrots op jezelf was het misschien wel stress maar geen slechte.

Van slechte stress raak je uitgeput, gedemotiveerd en down en je gaat opzien tegen dingen.

Wat je er tegen kunt doen: het herkennen bij jezelf (dat je ergens zo uitgeblust van raakt en kijken of het niet anders kan, OF gewoon niet kan). Of met jezelf een tijdlimiet afspreken waarna je stopt. Maar het belangrijkste is dus dat je de voor jou, afbrekende, demotiverende zaken leert herkennen
amigo