Hoe komt het dat ik last heb van mijn lies enkel na de training?

Als ik ga voetballen heb ik nooit last van mijn lies.. Tijdens de opwarming ook niet, omdat ik dan goed probeer op te warmen en te stretchen.. Maar tegen het einde van de training voel ik echt dat ik last begin te krijgen.. Als ik dan thuiskom, kan ik met moeite uit de auto stappen.. Hoe kan ik dit voorkomen? Vroeger had ik dit niet.. Ik warm altijd goed op en ik probeer goed te stretchen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Kan het zijn, dat je nu tijdens de trainingen veel vaker een bal hard probeert te schieten? veel lange ballen, veel op goal schieten enz. In dat geval zou je dus last kunnen krijgen van je ene lies, aan de kant van je lichaam waar je de bal NIET mee schiet. In dat geval is het belangrijk dat je goed naast de bal gaat staan op het moment van schieten. Dus niet een halve meter van de bal af, toch proberen die bal goed te raken, maar beter uitkomen met je passen voorafgaand aan het schieten van de bal.

De tweede optie is...

Waar je misschien last van kunt hebben, is dat je om een of andere reden toch iets anders bent gaan lopen. Je zakt misschien iets meer door je ene been heen, dan de ander... daardoor ga je iets schever lopen en dan komt er meer druk te staan op je lies. De beste manier om hier achter te komen, is om even een afspraak te maken bij een fysio.