Hoe komt het dat ik op zondag slechter in slaap val?

Ik kan alleen de volgende redenen bedenken:

Mijn ritme is verstoord door het weekend dat ik lang opblijf en laat opsta.

En misschien omdat ik er aan denk dat ik morgen weer naar school moet val ik slechter in slaap.

Zijn hier nog speciale redenen achter want ik heb het elke week.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je bent niet de enige, ik zit met hetzelfde probleem. Bij mij komt het doordat ik elk weekend uitga en uitslaap waardoor mijn lichaam in de war komt. Immers heb je de ene dag tot vier uur 's nachts wel energie nodig en wil je de dag erop opeens om tien uur al slapen. Dat werkt niet zo goed.
Het enige wat bij mij werkt is vroeger opstaan, zodat ik aan het einde van dag moe ben. Of een joint te roken, maar ik wil je absoluut niet stimuleren tot 'drugsgebruik'.
Verder is sporten op zondag ook een goed idee en mocht je om twaalf uur nog wakker liggen eventjes een beker melk te drinken.
Dan nog andere tips die je zouden kunnen helpen:
- Blijf stil liggen, dus woel niet in je bed maar houd je lichaam in één positie. Dit is zo moeilijk dat je op den duur zo moe word dat je in slaap valt
- Hou op met om de tien minuten je mobiel te pakken
- Raak twee uur voordat je gaat slapen geen tv, computer of mobiel aan zodat je geest zich kan voorbereiden op de nachtrust
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dat kan, maar het kan ook zo zijn dat je (omdat je morgen naar school moet) een soort "onbewust gestrest bent"
je weet dat je morgen weer achter de boeken moet, leren leren en nog eens leren, daar wordt je onrustig van, en slaap je later.
neem een heet bad, lees een saai boek of neem avond-thee. ontspan. laat school nog maar ff staan!
good luck!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt op een tijdelijke verstoring van het slaap/waakritme. Zie het maar als het tijdelijk verstoren van bepaalde structuren en patronen waarop door geest en lichaam op die manier wordt gereageerd. Een heel herkenbare reactie overigens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit probleem ook en ik moet morgen ook weer naar school om 9 uur. Ik ga om twaalf uur naar bed en ik sta dan zondags om 8 uur op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk al jaren. Op school en in mijn beginjaren op het werk had ik er geen last van. Pas later, nadat m'n werk veranderde, gebeurde dit bij mij ook. Ik probeer niet nog van alles te regelen op zondagavond en pen en papier mee naar bed. Voor het geval je iets belangrijks te binnen schiet.
Slaap lekker straks.