Bij mij bestond de test uit 75 vragen. Ik bleek ADD te hebben, een variant erop!
Ik denk wel dat het kan verschillen maar het zal waarschijnlijk bij vragen blijven.

Vragen die bijvoorbeeld worden gesteld zijn over je concentratie, wanneer je merkt dat je je concentratie verliest en hoe goed je gesprekken kan volgen in de drukte, en hoe vaak je dingen vergeet enzo.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit vragen lijsten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik niet kan zien hoe oud je bent en het misschien ook niet overal exact hetzelfde is, voeg ik een link voor je toe waar je misschien iets aan kunt hebben en vertel ik mijn eigen ervaring.
Ik heb in ieder geval een intakegesprek gehad bij de psychiater en tijdens dat gesprek hebben we een vragenlijst doorgenomen en ondertussen heeft hij geobserveerd.
Schijnbaar was het bij mij erg duidelijk, dus ik kreeg al snel de diagnose. Maar er zijn mensen die ADHD hebben, mensen die ADD hebben en mensen die van beiden symptomen hebben, dus ik zal zometeen nog wel een link toevoegen die ook de verschillen misschien nog iets duidelijker laat zien.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hierbij nog een tweede link met meer uitleg over het verschil tussen ADHD en ADD.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor kinderen een gesprek met het kind, gesprek met ouders. Richtlijnen hiervoor zijn vragenlijsten.
Wat oudere kinderen kunnen de lijsten zelf invullen.
De vragenlijsten zijn veelal meerkeuze antwoorden. In het gesprek zal naar bepaalde reacties op gebeurtenissen en gedrag gevraagd worden.
In een enkel geval kan ook school gevraagd worden naar de ervaringen met het kind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij is het zo gegaan.

ik ben na een afspraak bij de huisarts naar het ggz verwezen daar heb ik 4(of 3 ben niet zeker)gesprekken met een psycholoog gehad in een maand tijd en heb ik een vragenlijst ingevuld.waarna ik een gespek heb gehad met een psychiater voor de medicatie al met al was het in een maand in kannen en kruiken