hoe weet ik waar mn eigen grenzen liggen?

Ik heb een tijd geleden iemand op 't internet ontmoet, we zijn van plan binnenkort af te speken en mn ouders vinden 't goed. Samen zouden we dan naar de bios gaan. Hij is 16 en ik 13. We hopen allebei dat er in het echt ook gewoon een klik is, en eigenlijk meer dan een vriendschap. Hij zegt me wel dat ik als hij meer zou willen, ik dan wel gewoon goed mn grenzen zou moeten aangeven. Alleen weetje, ik heb nog nooit eerder een 'echte' relatie gehad. En nog best wel onzeker over mezelf. En ik ben bang dat ik mn grenzen niet goed aan zou geven, en meer toe zou laten dan ik eigenlijk wil.. Maar hoe weet ik nou goed wat ik wel en/of niet wil, of voel je dat vanzelf aan?

Toegevoegd na 1 uur:
Mn ouders krijgen 'm van te voren ook te zien. Ik haal samen met 1 van mn ouders hem van 't station. Vervolgens eerst naar mijn huis. Later gaan we dan dus naar de bios. En mn ouders brengen en halen ons dan weer op.. En vervolgens brengen we 'm weer naar 't station.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

Je kunt het er van tevoren over hebben op de chat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je 'voelt' dat
wees zo oprecht mogelijk naar jezelf én de ander.
voel of iets goed of niet goed voelt in het contact.
en geef vervolgens aan hoe het is voor jou, zonder bang te zijn dat het gek staat.
zeg zoals eerder geantwoord al tijdens het chatten hoe je erin staat.
mogelijkerwijs makkelijker gezegd dan gedaan.
het gaat je vast lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je eigenlijk wel heel voorzichtig moet zijn
het lijkt me zelf een goed idee dat hij je van huis haalt
en dus je ouders effe kunnen keuren.

Eventueel laat je bijvoorbeeld wat vrienden meegaan als apart groepje "zogezegd toevallig "? of als je weet waar ze zitten
zodat als het echt fout gaat je snel bij hen kunt aansluiten.
13 jaar geleden
Luister goed naar je gevoel. Doe niets waar je over twijfelt.
Je kunt het vergelijken met iets stiekem doen en je weet dat het eigenlijk niet mag/kan.
Als je dat gevoel krijgt doe het dan niet.
En denk niet ach omdat hij het wil zeg ik maar niks want dan kan je er later spijt van krijgen.

Veel plezier met je uitje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vinden jouw ouders het goed dat jij als 13-jarige met een voor jou onbekende jongen van 16 naar de bios gaat,
zonder dat zij eerst kennis met hem maken???

Je zorgt gewoon dat er helemaal niets gebeurd!
Geen grenzen, gewoon NIETS zo'n eerste keer.
Kijk eerst maar eens hoe hij in het echt is.

Als je een afspraak maakt, zorg dan dat je hem eerst op je gemak, van een afstand kan bekijken, zonder dat hij jou ziet.
Misschien is het wel een vieze oude man.

Maar zelfs al is het een leuke jongen: Op zo'n eerste afspraak hoeft er helemaal niets te gebeuren.
Laat hem eerst kennis maken met jouw ouders.
Zorg dat je je mobiel bij de hand hebt.
Zorg dat je opgebeld wordt door een bekende, zo na de film.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, overwogen en veilig antwoord.
de jongen moet nou eenmaal niet te snel gaan en hij laat wel een beetje merken dat als hij je leuk vind, hij al snel meer zou willen door je zo'n vraag te stellen.

je grenzen, het is daarbij heel erg belangrijk om naar jezelf te luisteren. als iets ook maar voor een milliseconde niet goed aanvoelt, betekend dat NEE.

Het gebeurd vaak dat je op een gegeven moment heel eventjes denkt: vind ik dit wel leuk? maar dat al snel naast je neerlegt en toch doorgaat. Iets waar je achteraf spijt van krijgt.

Het is dus heel erg belangrijk om goed naar jezelf (en dat stemmetje in je hoofd die je laat weten van: hey, is dit wel goed, vind ik dit wel leuk?) te luisteren.

Ook als je twijfelt, zeg het gewoon, zoals: joh, ik weet niet goed wat ik hier van vind, dus dat betekend nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is echt super normaal om de eerste date niks te doen, helemaal als je 13 bent. Ga eerst eens leuke dingen doen samen en kijk of je hem echt leuk vindt. Een jongen van 16 zit midden in zijn pubertijd en wil altijd meer, niet alleen van jou.
Daarnaast gaat een jongen je ook eerder leuk vinden als je hem laat wachten. Je mag jezelf super belangrijk vinden en hij mag best wat moeite doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan je hier met je ouders of je moeder over praten, ten eerste bouw je een goed vertrouwen met je ouders op, ik wil niet zeggen dat je dat niet hebt hoor.
Maar het is prettig als je weet dat je tegen bepaalde situatie' s aanloopt, je altijd naar je vader of moeder toe kunt om het te bespreken, ik kan je verzekeren dat je daardoor veel zelfvertrouwen zult krijgen en je ouders trots op je volwassenhouding zullen zijn .

Wees voorzichtig en een fijne date toegewenst.