Hoe kun je nou uitdrogen in een sauna?

Terwijl het stoom kleine waterdruppeltjes zijn

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

In de sauna zweet je, dus je verliest vocht. Uitdroging begint binnenin je lichaam. Om dit aan te vullen moet je drinken, de druppeltjes in de sauna vullen dit aan de buitenkant van je lichaam niet aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat je uiteindelijk al het vocht uit je lichaam zweet en je dan ook geen vocht meer opneemt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je lichaam kan dat water in de lucht niet zo snel opnemen als jij het kwijt kan raken. In de sauna is het namelijk ook heel heet, en bij hitte gaat je lichaam zweten en vocht kwijtraken. Wanneer je te lang meer vocht kwijtraakt dan je opneemt raak je uitgedroogd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gaan de poorien dicht
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De hitte in de sauna zorgt er voor dat je hevig transpireert, en daardoor veel vocht verliest. De luchtvochtigheid in de sauna blijft buiten het lichaam. Immers, vocht dringt niet door de huid naar binnen maar moet gedronken worden om in het lichaam opgenomen te worden. Daardoor verlaat er dus veel vocht het lichaam en komt er, als je zelf niet of onvoldoende drinkt, niets bij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De huid is bedoelt om je lichaam te beschermen en zal dus bijna geen vocht opnemen uit de lucht. Daarnaast is het ook bedoelt om voor afkoeling te zorgen door te zweten. De combinatie van wel kunnen zweten maar niks van buiten naar binnen doorlaten leidt tot uitdroging