Krachttraining slecht op 14 jarige leeftijd?

Ik fitness al bijna een jaar maar hoir van mensen dat als je krachttraining doet dat je dan niet meer groeit ik train niet zwaar ofzo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

ALS je heel veel en heel intensief traint kan dat wel gevolgen hebben volgens mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je lichaam heeft zijn energie en kracht nodig voor de groei van je pezen, boten spieren etc.
zwaar trainen is dan ook beslist niet aan te raden op deze leeftijd.

als het meer lijkt op fitness is er niets aan de hand maar vraag jij keer op keer het uiterste van het lichaam kan dit zeker schade aanbrengen idd.