Een beugel maar het spleetje behouden?

Ik vroeg me af of er een beugel bestaat waarmee je tanden gewoon rechter worden gezet, maar het voorste spleetje tussen je tanden kan blijven staan. Zou dat kunnen?

- Zoals bij sterren als Vanessa Paradis en Anna Paquin-

Toegevoegd na 1 uur:
Mijn buurmeisje wil dat graag. Ze vind dat er specialer uitzien, en omdat het één van de zeven schoonheden is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet een van de zeven schoonheden!
Maar het is wel in tegenwoordig.
Ook topmodel Lara Stone heeft het.
Ik vind het persoonlijk vaker lelijk dan mooier maken.

Antwoorden (4)

Dat moet je met een orthodontist bespreken. Maar waarom wil een een spleetje? Dat is zonde van je geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de orthodontist het niet nodig vindt iets aan de stand te doen, gaat de verzekering het niet vergoeden. Je kunt het aangeven bij de ortho dat je wel rechte tanden wil maar het spleetje wil behouden. als hij dat verstandig vindt, gaat hij aan de slag en als hij het medisch noodzakelijk vindt, krijg je het vergoed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom wilt ze dat? Omdat het een fashionable iets is ofzo? Over 10 jaar krijgt ze spijt dat ze het heeft willen laten zitten, maar ik denk dat een ortho dat ook niet echt adviseerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel het jammer zou zijn om dat te doen, KAN het wel.
Ik heb zelf jaren een beugel gehad. Een van de behandelingen die de orthodontist nodig vond, wat het 'rechtslijpen' van de zijkanten van de tanden, omdat ze dan iets dichter tegen elkaar konden & regelmatiger zouden lijken. Daarvan hebben wij gezegd dat we het niet wilden. Dan gebeurt het ook niet.

Communicatie is hierbij belangrijk. Dus al voo rje met een ortho in zee gaat zoiets bespreken. Let wel: Die man heeft er redelijk lang voor geleerd om een gebit recht te maken. Hem zeggen dat hij het verkeerd doet kan verkeerd vallen.