Ben ik lesbisch?

Hallo,
Ik ben een meisje van 17 en voel me sinds kort heel erg tot een vrouw aangetrokken, alleen zij is al 29. Ook had ik er een jaar geleden al over na gedacht dat ik het misschien zou kunnen zijn nadat ik de neiging kreeg om een ander meisje te zoenen. Toch had ik vorige zomer ook nog een jongen die ik leuk vond, maar ik voel op de een of andere manier echt heel veel voor deze vrouw. Is het niet raar dat ze al zo veel ouder is l? En ben ik nu eventueel lesbisch? Ik weet het zelf niet meer...

Toegevoegd na 33 minuten:
Ik ken die vrouw trouwens amper en zij vind mij niet leuk denk ik, ik denk ook niet dat ze lesbisch is.

Toegevoegd na 37 minuten:
En ik zou het niet heel erg vinden om het te zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

het is heel goed mogelijk dat je lesbisch bent.Je kunt het testen! wat voel je naar jongens toe? als je een leuke ontmoet,voel je dan ook of je met die wilt zoenen? of heb je het meer bij vrouwen?! leeftijd maakt niet uit. Als je al aangeeft het niet erg te vinden. Ik denk ja je bent lesbisch. harriet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Misschien ben je wel bi als je jongens en meiden leuk vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan eventeel ook zijn dat je biseksueel bent, dat je op zowel meisjes als jongens valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij bent de enige die kan voelen of je hetero, lesbisch of bi-seksueel bent. Maar dat is best moeilijk om 100% zeker te weten dus dat kost tijd.
Misschien zijn er ook wel andere redenen dat je die oudere vrouw zo leuk vind. misschien kijk je tegen haar op of kun je beter met haar praten dan met leeftijdsgenoten of je moeder. Dat kan dan op verliefdheid lijken.
Ik zou persoonlijk niet een relatie beginnen nu met jullie leeftijdsverschil, zij heeft nu veel meer overwicht op jou en dat maakt de relatie ongelijkwaardig. Het kan moeilijk zijn om dan je grenzen aan te geven!
Vergeet niet te genieten van je gevoelens, verliefd zijn is ook heel fijn :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je bi of lesbisch
misschien vind je alleen de aandacht die je krijgt van die vrouw fijn, en verwar je dat met liefde, en ben je "gewoon" hetero.
het kan van alles zijn, Je zal niet de enige zijn die soms fantaseert over een lesbische relatie. Maar je hebt nog tijd genoeg om te weten wat je wilt, en misschien wil je t allebei
anneliez
13 jaar geleden
Nou, zou je het willen zijn?

Voorheen vond ik ook wel eens een meisjes ,ik noem het voor mezelf 'Interessant'...
Toen wist ik niet precies wat ik met de gevoelens moest doen, want ik wou absoluut niet lesbisch zijn! (Met gevoelens bedoel ik aan een meisje denken en ook wel eens denken aan zoenen enz)

Uiteindelijk ontmoete ik een meisje die ik meer dan 'interessant' vond en ik sprak een paar keer met haar af... Na een paar weken vertelde ik wat ik voelde, want ik had het nog veel sterker dan in het begin...
en ja uiteindelijk had ik niks te willen, want mijn gevoelens waren er toch... Of ik het nu wel of niet wou...

Ik denk dat je er pas echt achter kan komen als het een keer probeert met een leuke meid.
Want vooral door lichamelijke aantrekkingskracht werd het mij duidelijk.
Na haar weet ik 100% zeker dat ik echt geen jonge meer hoef.

Misschien word het bij jou ook pas duidelijk als je het probeert...
En als het niet was wat je verwachten,,, nou dan ben je tenminste wel een levens ervaring rijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat maakt het uit hoe het heet wat je bent.
Jij bent wie je bent en niet iets met een etiketje op.
Geniet van je verliefde gevoelens, misschien is het wederzijds...en bloeit er iets moois uit.
Zo niet...dan weet je in ieder geval dat je iets heel speciaals voor een vrouw/meisje kan voelen...en dat je dat mag koesteren.

Laat je niet van de wijs maken en geniet ervan meiid!

Toegevoegd na 3 minuten:
btw....wat weet jij van die 29 jarige vrouw?? denk je dat ze jou ook leuk vindt?? ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan inderdaad dat je bi sexueel bent, dat je dus gevoelens kunt hebben voor zowel jongens als meisjes. Ook zou het kunnen zijn dat je erg tegen deze vrouw opkijkt en zij bijv. alles is wat jij zou willen zijn (adoratie).
Wat ook nog zou kunnen is dat zij voor jou bijv. een warme moederrol vertolkt, maar dat weet alleen jij!
Dus ga bij jezelf te raden, zou ik zeggen! Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Licht eraan of je wel erg Vindt om lesbisch te zijn maar als je een meisje leuk vind moet je dat open vertellen veel suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand hier kan je vertellen wat je bent.

Volg je gevoel :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Toevoeging: Niet alles hoeft ook een naam te hebben, maak het gewoon lekker mee en zie waar het je brengt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Neen,je bent niet lesbisch.
De natuur zegt dat je voor een jongen bent gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
_ De natuur? De natuur zegt ook dat de mens niet monogaam is en toch trouwen ze....
Wat mooi dat je de vraag hier zo zuiver stelt. Het antwoord is niet zo eenvoudig omdat je emoties verwart met je diepere 'zijn'. Op risico van blunders omdat elk individu anders is, wil ik als man hier wel over praten vanuit mijn ervaring met zeer goede vriendinnen.

Vriendschap en liefde werken dikwijls heel verwarrend. Bij verliefdheid is een 'initium' altijd heel belangrijk, dit is een soort beginpunt waaruit hevige emoties als een vuur ontstaan, zoals een vergeten Frans spreekwoord: "La distance est à l'amour ce qui est le vent pour le feu" of "de afstand werkt op de liefde als de wind op een vuur".

De meeste vrouwen en mannen zijn hetero, maar in de huidige tijden kun en mag je emotioneel zeer diepgaande relaties hebben met je eigen geslachtsgenoten. Dat leidt/lijdt tot immense verwarring. Zelf kwam ik dit ook tegen op 12-jarige leeftijd, en nog steeds krijg ik zeer aangename sensuele trillingen als ik bij een mannelijke kapper ben, maar dat heeft niets te zien met mijn oerdrift waardoor ik bewust voor een huwelijk met meerdere prachtige kinderen koos i.p.v. bijvoorbeeld een celibatair priesterschap (ook een roeping van mij van toen ik jong was).

Op de koop toe is een seksuele of liefdesrelatie met een gelijkgezind gemakkelijker dan met een tegengestelde pool (zowel seksueel of qua energieniveau als spiritueel) en zoekt de natuur eigenlijk naar de foute partner op jouw leeftijd om zeer sterke kinderen te genereren (meeste partners moeten zelfs een ander afweersysteem hebben en dus anders 'ruiken' om 'goed' te zijn).

Maar als je rustig bent, val je dus ook op sterke personen, eigenlijk zijn de schijnbaar sterke vrouwen en mannen seksueel voor iedereen aantrekkelijk, mannelijk of vrouwelijk.

Mijn dochters bijvoorbeeld weten door een sterke vaderfiguur dat een man helemaal anders is dan zij, maar verdragen ook veel meer op relationeel vlak en staan veel opener voor mannen, dan dochters die geen sterke vaderfiguur hadden en dikwijls minder angsten beheersen.

Ik antwoord dus niet echt op je vraag, maar vermoed dat je zoals de meerderheid enkel in verwarring bent door een schat van een vrouw (leeftijd speelt geen rol) en de warmte die ze uitstraalt, maar dat je nog steeds met grote waarschijnlijkheid een vrouw bent die later wil trouwen en kinderen kopen met een moeilijke man die je nooit zult begrijpen en jou nooit zult begrijpen, maar met wie je wellicht de sprookjesliefde van je leven zult kunnen beleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let wel op met je laatste zin "Ik zou het ook niet erg vinden het te zijn". Eigenlijk moet je wel bang zijn om dat te zijn, omdat het de natuurlijke gang van zaken kan verstoren. Ten slotte zijn we allemaal eigenlijk van nature gedreven om ons voor te planten (ook al klinkt dat erg dierlijk), en het kan zijn dat je inderdaad lesbisch bent, maar je mag jezelf niet te vlug in een 'vakje' duwen omdat dat ook met je leeftijd kan verschillen. Dit kan een tijdelijke fase zijn, en als je jezelf nu een etiket wil opkleven 'lesbisch', hoe ga je dan later zonder problemen zeggen dat het tijdelijk was, en ga je dan in een relatie met jongens later geen problemen ondervinden. Natuurlijk kan een man altijd zeggen in een relatie "ik heb er geen probleem mee dat je lesbisch bent", want de meeste mannen zien daar geen bedreiging in, maar dan heb je wellicht ook de verkeerde man vast. En is de belangrijkste vraag niet eerder: Wil ik geen langdurige relatie die mij toekomstperspectieven biedt en niet genot en begrip op mijn leeftijd en in mijn huidige toestand? Een beetje angst is trouwens gezond. Je leeft gelukkig ook in een goede tijd waarin je niet meer psychologisch gestoord wordt beschouwd als je toevallig homo of lesbisch bent, maar we mogen ook niet in een tijdperk komen waarin mensen beschaamd worden om te zeggen dat ze 'gewoon hetero' zijn en een soort de ander gaat aankijken alsof ze abnormaal zijn omdat ze gewoon anders zijn dan zichzelf!
Geef het de tijd, doe het rustig aan, het kan natuurlijk ook zijn dat je bi bent.
Probeer er op een rustige manier achter tekomen.