Klopt het dat je elke 7 jaar een andere vorm van astma kan hebben? (of dat het over kan gaan)

En zo ja, hoe komt dit??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Dat je elke 7 jaar een andere vorm van astma kan krijgen, daar heb ik niets over gevonden.
Maar het is wel zo dat tijdens de puberteit de klachten kunnen verminderen of verergeren. Dat heeft te maken met hormonale veranderingen en het gewijzigde levenspatroon. Pubers beginnen te roken, gaan uit of nemen hun geneesmiddelen minder regelmatig. Als iemand tijdens de puberteit minder last heeft van astma, betekent dat niet dat de ziekte helemaal is verdwenen. Omdat de aanleg voor de ziekte blijft, kunnen later opnieuw klachten opduiken.

Spontane genezing van astma komt vrijwel alleen voor bij kinderen. Ongeveer de helft van alle astmakinderen blijven zonder aanvallen vanaf hun 15e jaar. Als men ouder dan 20jaar is bij de eerste astma aanval dan is er geen spontane genezing te verwachten. De evolutie van astma wordt bepaald door de behandeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb hier niet echt verstand van,maar heb wel jaren bronchitis gehad.
Ben later aan de andere kant van het land gaan wonen,en het is bijna helemaal over,schonere lucht en geen kerosine van vliegtuigen.
Verder zegt men ook wel dat na 7 jaar al je lichaamcellen helmaal vernieuwd zijn!
Wil je echt informatie kijk eens op de site,
www.Kies beter.nl
Hier vindt je alles wat maar medisch is.