Mag je als je onder de 16 bent, ongeopende vles alcohol bij je hebben?

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, ik bedoel fles ;P

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi, vuatjuhhh..... was ie al bijna leeg bij het stellen van de fraag :OP

Het beste antwoord

het is nog niet strafbaar maar het kabinet wil deze maatregel er wel doorheen zien te krijgen.

best logisch ook, als je het niet mag kopen hoor je het ook niet bij je te hebben.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt - (nog) niet strafbaar, wel komt er binnenkort een nieuws wetsvoorstel aan, dat het wel strafbaar moet gaan maken. Op dit moment is alleen de uitgever van de drank aansprakelijk (slijterij/supermarkt etc)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep, klopt als een bus :)

Andere antwoorden (3)

Nee dan ben je nog strafbaar je mag wel een ongeopende;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de drank- en horecawet zijn jongeren onder de 16 jaar strafbaar als ze op straat alcoholhoudende drank bij zich hebben.

Ik weet niet of dit ook voor ongeopende flessen geldt; ik denk het haast wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is verboden. Ook mag Niemand een geopende fles bij zich hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij onder de 16 ben zou je het niet eens mee moeten kunnen krijgen bij de supermarkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet want je mag onder de 16 geen bier kopen . ook niet voor je vader of zo..