Vermindert antibioticazalf de werking van de (morning after)pil?

Zoals oraal in te nemen antibiotica?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Nee, daar hoef je niet bang voor te zijn. Antibacteriële zalf wordt heel lokaal gebruikt en ook de werking ervan is lokaal. Dit heeft absoluut geen invloed op de (morning after)pil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Oraal in te nemen antibiotica;

Niet alle antibiotica hebben een negatief effect op de pil. De apotheker is verplicht om bij antibiotica die wel effect hebben op de pil een bijsluiter bij te voegen waar dat op staat.
Ook moet het op de sticker op het flesje staan en wordt het vrouwen waarvan bekend is dat ze de pil slikken verteld.

Oraal in te nemen antibiotica kan diarree als bijwerking hebben, in dat geval heeft het effect op de werking van de morning after pil.

Ik weet niet hoe het zit bij antibioticazalf, ik zou in dit geval voor de zekerheid even de apotheek (of huisarts) bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het niet weet kan je me nog zoveel informatie geven, maar dat maakt dan nog geen antwoord op mijn vraag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je stelt hier 2 vragen, één over antibioticazalf en een over oraal in te nemen antibiotica. Ik heb dan niet je hoofdvraag kunnen beantwoorden, maar wel je subvraag. Toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, er staat maar één vraag, en dat is of antibioticazalf de werking van de pil kan verminderen net zoals oraal in te nemen antibiotica dat doet.
Wat dus betekent dat ik begrijp wat voor invloed antibiotica tabletten en capsules op de pil kunnen hebben, en daar gaat mijn vraag dan ook niet over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, dan heb ik je vraag verkeerd gelezen, excuses.
In dat geval kan ik je alleen adviseren om even met de apotheek te bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen probleem.
Maar met de apotheek bellen ga ik niet doen, mijn vraag heeft namelijk niks te maken met mijn situatie, maar ik vroeg het me gewoon af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah oké, duidelijk.
Nee, antibioticazalf komt nauwelijks in je bloed terecht en heeft dus nagenoeg geen invloed op de werking van de pil.