Kan een baby opgevoed worden door een dier?

Stel dat een gedumpte baby gevonden wordt door chimpansees (of andere diersoorten) zou deze baby dan op kunnen groeien in de wereld van de chimpansees, dus de communicatietechnieken beheersen en zich volledig kunnen aanpassen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Er is een keer een jongen geweest die als klein kind is neergezet tussen de kippen. Hij is toen gaan kakelen en zich gaan gedragen als een kip.

Toegevoegd na 5 minuten:
Uit m'n boek maatschappijleer:
"Toen de ouders van Sujit Kumar overleden, was hij nog maar een baby. Zijn opa, die voor hem moest zorgen, sloot hem op in het kippenhok. En net als andere kinderen leerde hij door imitatie. Hij hipte rond als een kip, fladderde met zijn armen, pikte naar zijn voedsel en kukelde als een haan. Kumar leerde dus niet praten of lezen.
Daarna zat hij twintig jaar in een bejaardenhuis. Daar lag hij de meeste tijd vastgebonden op zijn bed, omdat hij zich te wild gedroeg. Tot hij werd ontdekt door Elizabeth Clayton, die besloot voor hem te gaan zorgen.
Nu woont Sujit met andere kinderen en jongeren in een speciaal huis. Hier leerde hij lopen als een mens, van een bord eten met mes en vork, praten en tanden poetsen. Inmiddels gaat Sujit ook naar school. Maar praten is nog steeds moeilijk voor hem."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

een baby betwijfel ik, die is nog zo hulpbehoevend, daar kan een dier niet in voorzien.
maar bij een iets ouder kind kan dat, en is het in het verleden wel gebeurd.
deze kinderen worden wolfskinderen genoemd, al kunnen ze ook door andere dieren zijn opgevoed.
Rieneke1
12 jaar geleden
Ik denk dat het kan, maar het is volledig tegenaangewezen en niet ethisch verantwoord. Het kind zal de menselijke gewoontes niet aannemen.

Een legende uit de geschiedenis:
Romulus en Remus werden opgevoed door een wolvin tot de herder Faustulus hen vond. Na een wedstrijd waarin Romulus, Remus doodde, stichtte Romulus de stad Rome in 753 v Chr.