Er is een zachte contactlens gescheurd, hoe kan dit?

Ik heb vandaag om 12 uur een afspraak bij de opticiën voor een controle van mijn lenzen (ik heb deze een week en ik zie geen steek met lenzen in) Nu scheurde de linker net, terwijl ik voorzichtig was en geen scherpe nagels heb! Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Het scheuren van lenzen kan altijd gebeuren, dit kan veel oorzaken hebben. Maar als ik het goed begrijp ben je net begonnen met het dragen van lenzen.
Als dit zo is dan is dit vaak te verwijten aan je onervarenheid met de handeling van lenzen.
Vaak duurt het in en uithalen van lenzen wat langer waardoor de lens iets verder uitdroogt en deze gevoeliger is voor scheuren en dergelijk.
Ge woon naar je contactlensspecialist gaan en uitleggen wat je ervaringen zijn. Dat je met lenzen in slecht ziet betekend wel dat er iets niet helemaal goed gegaan is in de aanpassing/aflevering.
Maar het scheuren van lenzen komt zelfs bij de meest ervaren lensgebruiker voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gebeurd mij geregeld; zachte lenzen zijn van verschillende kwaliteit, verschillende leveranciers. En het ene merk kan wat dunner zijn dan de andere... soms hebben ze dubbel geplakt gelegen in het doosje en bij het losmaken is het weer raak... of bij het inzetten plakt de lenes wat vaster aan mijn vinger dan anders en ook dan scheurt ie wel eens.. zachte lenzen zijn net stukjes flinterdun plastic dus blijft heel gevoelig materiaal..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een zachte lens kan door tal van redenen scheuren. Is mij ook regelmatig gebeurd toen ik nog gewone lenzen had. Ben ook heel blij met de weeklenzen die ik nu al bijna 2 jaar heb. Die doe ik op zondag ochtend in en zaterdag avond uit...