Is gonoroe ( druip ) bij kinderen te behandelen .. zonder dat de ouders hetkunnen weten?

Kan een Kind nog van gonoroe leven als die het als jarenlang heeft?(als meisje)?En hoe kan je ervoor zorgen dat de ouders het nooit hoeven te weten via de huisarts?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na alle alarmbellen die zijn gaan rinkelen zou het wel netjes zijn als je wat uitleg komt geven over het hoe en wat!

Antwoorden (8)

Je kunt naar een regionaal SOA centrum gaan. Daar kunnen ze je van de nodige adviezen voorzien.

SOA centrum Den Haag stelt het volgende:
Privacy
Alle gegevens worden vertrouwelijk behandeld en worden dus niet doorgegeven aan de verzekering of andere
instanties. Ook sturen wij geen post naar je huisadres. Als het nodig is om je door te verwijzen naar een huisarts of specialist, worden gegevens alleen doorgegeven nadat jij daar toestemming voor hebt gegeven.

Dit stukje privacy waarborgen zal ook voor de andere soa centra gelden.
13 jaar geleden
Gonorroe of druiper volgens mij kun je daar niet lang mee rond lopen als je die hebt. is volgens mij redelijk pijnlijk. Je wordt er ook nog eens onvruchtbaar van zie ook
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je
Ik vind dit een erg alarmerende vraag, eerlijk gezegd : gonorroe bij een kind, en dat al jarenlang...
Als huisarts zit je dan in een enorm dilemma, maar ik zou mijn zwijgplicht in dit geval toch echt doorbreken, en hulp gaan zoeken voor dat kind.
Het meisje is dan nl. verkracht door iemand met gonorroe, en misschien wel bij herhaling, en gedurende lange tijd.

Natuurlijk is het te behandelen, maar de evt. blijvende schade zal niet meer te herstellen zijn.

Die ouders moeten wel hele grote schoften zijn, als je zo heftig pleit voor het 'niet hoeven te weten' van de ouders : het klinkt bijna, alsof die ouders van het misbruik hebben geweten, maar niet op de hoogte gebracht 'hoeven' te worden van de gevolgen (fysiek en psychisch) van hun kind.

Een arts zal misschien bij een heel jong kind niet op het idee komen het op geslachtsziekten te testen : dan moet je hem/haar echt even op het goede spoor zetten, want hoe langer een SOA onbehandeld blijft, hoe ernstiger de blijvende schade is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud is het meisje, en waarom ga je niet gewoon naar de huisarts ?
De huisarts heeft zwijgplicht, maar hoe weet jij dat het gonorroe is ?
En de gene die dat heeft gegeven aan het kind, moet ook behandeld worden.

En als ik arts zou zijn dan weet ik niet of ik mijn zwijgplicht zal verbreken ?
Ik vind dit nog al wat ,wat hier word gevraagd.

Ik vind iemand tussen de 16 a 18 ook nog een meisje, het ligt er net aan wat jij als meisje beschouwd.
En om eerlijk te zijn vind ik tot 20 zelfs nog een meisje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gonorroe moet altijd behandeld worden, punt.
Liefst zo snel mogelijk, maar als je het pas laat ontdekt, dan alsnog zo snel mogelijk. Ook zullen sekspartners behandeld moeten worden.

Als een kind naar de huisarts gaat, zal het van de leeftijd afhangen - een kind van 10 met gonorroe lijkt me reden om ernstig bezorgd te zijn over hoe ze deze ziekte heeft opgelopen. In het geval van een meisje van 16 is dat toch anders.

Wat bij mij vragen oproept: hoe weet je dat het kind al jaren besmet is? Ik kan me een scenario voorstellen dat een kind ooit gemolesteerd is door iemand, maar dan zou er destijds controle hebben plaatsgevonden.
En hoe weet je dat het om gonorroe gaat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de vraag komt uiterst dubieus over... vraag mij ook af wat je eigen rol in dit verhaal is. Behandelen die druip...en snel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens!
Volgens mij kun je er nooit zo lang mee rond lopen. Het is pijnlijk en zeer gevaarlijk, deze ziekte kan dan naar binnen slaan met ernstige gevolgen. Is dit een serieuze vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Roses;

Als een SOA bij een (jong) kind wordt ontdekt is het uitzoeken van oorzaak en achtergronden voor mij bijna net zo belangrijk als het behandelen van de verschijnselen zelf. En zeker als de ouders er niet eens van mogen weten is het van het grootste belang dat er hulp wordt gezocht bij instanties als de kinderbescherming.