Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom ben ik overdag super moe en kan ik niet slapen als ik in bed lig?

Saar heb ik namelijk last van

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
913

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Omdat je ritme misschien is omgedraaid! Oplossing: morgen eerder opstaan en savonds er iets later in gaan! 1 dagje moe maa dan zet je je ritme wel weer recht!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan je ritme zijn, werk dat per dag met een uur bij (eerder op bed, eerder er af). Misschien is het psychisch, ga overdag je angsten niet uit de weg, niet vooruit denken maar aangaan wanneer het op je pad komt. 'S avonds je pieker gedachten opschrijven en ademhalings oefeningen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je biologische klok is veranderd. Een oplossing zijn slaappillen. Bij de kruidvat moet je slaappillen met 5mg melatonine kopen. Dat is het hormoon dat je slaap regelt en als je het 1 uur voor je wilt slapen inneemt, wordt je rond die tijd slaperiger. Neem het in vóór je slaap om je slaap dieper te maken.

Is niet schadelijk of zo ;) Je hebt er ook niks van de dokter voor nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slapeloosheid kan het gevolg van oververmoeidheid zijn. Daardoor komen je hersens niet tot rust en voor dat orgaan heb je nu juist je slaap nodig. Waarschijnlijk ben je ook vooral geestelijk moe. Het kan helpen om wat meer de frisse buitenlucht in te gaan en een stuk te lopen of te fietsen. Daar kun je je op zich al een stuk beter door gaan voelen. De doorbloeding van heel je lijf inclusief je hersenen wordt er beter door. Omdat je fysiek moe bent is de kans dat je slaapt een stuk groter. Een bed is er primair voor bedoeld om in te slapen, niet om te gaan liggen piekeren. Ga er liever even uit en neem een glas melk of iets dergelijks. Zoek wat afleiding en doe iets wat je ontspant. Ga daarna pas weer naar bed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt of je bioritme uit balans is. Probeer overdag niet te gaan slapen! Doe je aan sport? ga wandelen,of joggen begin met 12 minuutjes,of een halfuur wandelen.Doe dit niet s avonds....S avonds eet je lichte kost,en je gaat niet de hele avond achter je pc zitten, lees een boek......en neem een lekker bad.....en een glas warme melk,eventueel kun je een homeopatisch rustgevend middel nemen.Helpt dit allemaal niet?.. moet je met je huisarts gaan praten. Sterkte. harriet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding