Stel dat je een teek inslikt.

kan ie dan inwendig jou bijten en blijven hangen.
de dokter denk dat een kennisje van mij lime heeft. maar ze heeft geen teek gehad. niet zichtbaar iig.

edit. maagzuur is dodelijk thachris maar stel dat ie in je keel of slokdarm gaat zitten, je voelt het niet. of bvb in een mans voorhuid of je vagina in kruipt. zou het kunnen?.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.7K
paulus811
14 jaar geleden
Waarom 'denkt' de dokter dat? Of je kennis lyme heeft kan hij met een eenvoudige bloedtest vaststellen. Dit maar even als reactie, want een antwoord op je vraag is het niet realiseer ik me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jawel dit is wel degelijk een antwoord, dit is vast te stellen met een bloedtest
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bloedtest heet positief gezegt voor lime

Het beste antwoord

Ik denk het niet. Daar is het te nat.

Teken hebben voorkeur voor warm en vochtig.
Dat is de haargrens, de knieholte, de bovenste rand je billen (de overgang tussen de rug en de splitsing) en inderdaad de liezen.

Toegevoegd op 14-06-2009 22:58:41
De onderste rand van de billen daar kunnen ze ook zitten.
Alles waar een beetje plooien zit en het vochtig en warm is.

Toegevoegd op 14-06-2009 23:06:35
Er is een site van de Gezondheidsdienst waar mogelijk ook gerichte vragen gesteld kunnen worden.

Ik vraag me af of een teek zich in natte huid kan boren en overleven.

Toegevoegd op 16-06-2009 13:20:48
Navraag via e-mail 16/6/2009:
Geachte heer/mevrouw Blij,

KiesBeter.nl biedt betrouwbare en onafhankelijke informatie over zorg en gezondheid in het algemeen.
Ook wij zijn geen medici en kunnen hier dus geen uitspraak over doen.
Helaas hebben wij ook geen informatie kunnen vinden die het gerucht bevestigd dan wel ontkent

Met vriendelijke groet,
Brenda Groenendijk
kiesBeter.nl

U kunt ook bellen met het kiesBeter informatiepunt:
0900-1237890 (??? 0,15 per minuut, werkdagen 9.00-18.00 uur)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ik denk dat de teek niet overleeft in maagzuur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Binnen de mond zou hij waarschijnlijk niet overleven.
Maar in de vagina o.i.d zal het vast wel kunnen.

(In de serie "House" is dat een keer gebeurd, maar wat daar allemaal gebeurd is niet echt geloofwaardig, dus...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daarom mijn vraag heb die aflevering ook gezien.
Dit lijkt me onwaarschijnlijk.

Een teek moet eerst een geschikte plek vinden. Dan
duurt ongeveer 24 uur tot een tekenbeet de ziekte van lyme veroorzaakt, als de teek tenminste de bacterie bij zich draagt die de ziekte van lyme veroorzaakt. Dit is bij ongeveer 15 % van de teken het geval.

Een teek is slechts enkele millimeters groot dus de kans is groot dat je kennis deze over het hoofd heeft gezien als deze zich op een moeilijk zichtbare plaats heeft genesteld, bijvoorbeeld de oksel of knieholte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 op de vier heeft tegenwoordig de bacterie bij zich, vernam ik vorig jaar
op de camping in Haamstede
Ik vraag me af of ie overleeft als je m in je mond krijgt. Ik vind het wel een heel eng idee, dat je een teek hebt maar niet weet waar.. teken uberhaupt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik durf niet met zekerheid te beweren dat het niet kan,want mijn dochter heeft een keer een beestje achter uit haar keel moeten laten verwijderen wat er in gevlogen was en in haar gehemelte was blijven steken.

Een teek zit ook vaak tussen je haar,dan zie je hem niet, dus ze kan toch een tekenbeet hebben gehad zonder het zelf te merken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
laat een teek na verloop van tijd niet los? als hij zich vol gezogen heeft? meende van wel??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt maar dat maakt voor lime niets uit.