Waarom droom je vaak hetzelfde?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik droom iedere dag hetzelfde. Is dit normaal?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Daar kunnen verschillende redenen voor zijn: als je bijvoorbeeld voor het slapen gaan steeds een stuk leest in hetzelfde boek, dan kan het zijn dat stukken daarvan terugkomen in je dromen. En sommige mensen hebben 'vaste thema's' in hun dromen, waar ook diverse redenen voor kunnen zijn. In mijn dromen komt altijd water voor, rivieren, zee - maar ik ben aan zee geboren en aan een rivier opgegroeid, dus ik vermoed dat daar de link ligt ;-) En soms gebruik je je dromen om dingen te verwerken, dan kun je ook een soort repeterende droom hebben.

Wie dan? Welke "je" ? Ikke niet. Ik droom nooit hetzelfde. Hetzelfde als wat? Hetzelfde als wie? Hetzelfde als je? Welke "je"?

In sommige gevallen kan je droom zich net zo vaak herhalen tot de dromer de boodschap heeft begrepen. Het kan ook gaan over iets waar jij je bewust of onbewust veel mee bezig houdt. Het kan ook zijn dat bepaalde dingen steeds terugkomen in verschillende dromen. Waar droomde je over en was het exact dezelfde droom? Ik ben nieuwschierig:)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100