Waarom droom je vaak hetzelfde?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik droom iedere dag hetzelfde. Is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Daar kunnen verschillende redenen voor zijn: als je bijvoorbeeld voor het slapen gaan steeds een stuk leest in hetzelfde boek, dan kan het zijn dat stukken daarvan terugkomen in je dromen.
En sommige mensen hebben 'vaste thema's' in hun dromen, waar ook diverse redenen voor kunnen zijn.
In mijn dromen komt altijd water voor, rivieren, zee - maar ik ben aan zee geboren en aan een rivier opgegroeid, dus ik vermoed dat daar de link ligt ;-)
En soms gebruik je je dromen om dingen te verwerken, dan kun je ook een soort repeterende droom hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik verdiep me sinds enkele jaren veel in dromen en heb geleerd dat water een symbool dat staat voor gevoel.
Het klinkt natuurlijk ook aannemelijk dat je oorsprong er invloed op heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mja, ik hou van water, ik moet altijd 'levend' water in de buurt hebben, al is het maar een sloot, ik ben op een eiland geboren, per schip naar NL gekomen, mijn vader was zeeman, de voorouders van mijn biologische ouders woonden op eilanden, vrijwel altijd aan zee op vakantie - er zit zoveel water in mijn leven dat het misschien vreemder zou zijn als er geen duidelijke watercomponent in m'n dromen zat ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en, een hippo zijnde....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)

Andere antwoorden (2)

Wie dan?

Welke "je" ?

Ikke niet.

Ik droom nooit hetzelfde.

Hetzelfde als wat?

Hetzelfde als wie?

Hetzelfde als je?

Welke "je"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In sommige gevallen kan je droom zich net zo vaak herhalen tot de dromer de boodschap heeft begrepen. Het kan ook gaan over iets waar jij je bewust of onbewust veel mee bezig houdt. Het kan ook zijn dat bepaalde dingen steeds terugkomen in verschillende dromen. Waar droomde je over en was het exact dezelfde droom? Ik ben nieuwschierig:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wat een mooie droom is dat! Heerlijk! Blijf die droom maar fijn dromen; op een dag , of een nacht, kom je er zelf wel achter wat die droom betekenen kan.