weet iemand goede tips om wakker te blijven??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tip 1: Sta op en beweeg In een Amerikaanse studie onderzochten ze of mensen meer energie kregen van het consumeren van een chocoladereep of een korte wandeling. De snack gaf een snelle opkikker, maar de deelnemers waren een uur later vermoeider en hadden minder energie dan voorheen. De korte wandeling verhoogde het energieniveau van de deelnemers twee uur lang. Dat komt omdat wandelen ervoor zorgt dat extra zuurstof door de aderen, hersenen en spieren wordt gepompt. Als je veel achter een bureau zit, zorg dan dat je regelmatig opstaat en een korte wandeling maakt. Of je nu in het gebouw waar je werkt loopt of buiten een wandeling maakt, het verkwikt en maakt je alerter. Tip 2: Doe een dutje Een dutje kan je de dag doorhelpen. Maar pas op, dut niet meer dan 1 keer per dag in en doe het nooit te dicht bij bedtijd. Laat je dutje niet meer dan 5 tot 25 minuten duren. Op werk dutten kan lastig zijn. Als je echt een slaappauze nodig hebt, doe het dan tijdens de lunch en gebruik een trilalarm om verslapen te voorkomen. Het is af te raden een dutje op een bureau te doen. Dit is niet goed voor je ledematen. Gelukkig faciliteren steeds meer bedrijven dutruimtes voor werknemers. Als je geen dutje kunt doen, dan helpt het al om 10 minuten met je ogen dicht rusten. Tip 3: Geef je ogen rust Onafgebroken naar een computerscherm staren, vergt veel inspanning van je ogen. Hierdoor voel je je nog slaperiger en vermoeid. Kijk daarom om de zoveel tijd weg van het scherm en geef je ogen rust. Even de binnenkant van je handen op je ogen laten rusten kan enorm helpen. De warmte geeft rust. Tip 4: Eet een gezond tussendoortje Tussendoortjes met veel suiker geven je een snelle energieboost, gevolgd door een flinke daling in je bloedsuikerspiegel. Hierdoor krijg je een futloos en wazig gevoel. Gezonde tussendoortjes geven je meer gedoseerde en langdurige energie. Neem bijvoorbeeld wat yoghurt, noten, wortels of vers fruit. Tip 5: Maak een praatje Als je voelt dat je weg gaat doezelen, begin dan een praatje. Zo blijven je hersenen in beweging. Vertel een collega jouw nieuwe ideeën. Of begin over politiek of religie. Een meningsverschil is een goede stimulator om alert te blijven.

Bronnen:
http://www.lijvcard.nl/nieuws/moe_bekijk_d...

even de buitenlucht in, bewegen, en daarna een goede sterke bak koffie drinken.

vooral niet gaan liggen, en energy drink drinken helpt ook goed.

muziek van Tina Turner op de achtergrond terwijl je de tafel van 17 oefent

Lekker gaan slapen, daarna kun je er weer helemaal tegen en uuuuuuuuren achter elkaar wakker blijven. Als je niet wil slapen zijn koffie en energydrink dingen die eventjes kunnen helpen, maar als je zo moe bent dat je je ogen echt niet open kunt houden kun je inderdaad het beste even naar buiten, een frisse neus halen, actief worden.

Koffie uitsluiten! Mensen denken vaak van koffie wordt je wakker maar in werkelijkheid werkt een kommetje koffie maar één uur!!! beste is om 's ochtends een glaasje fruitsap te drinken in plaats van koffie, dan ben je fit de rest van de dag,... tenminste als je op regelmatige basis gaat slapen (om een normaal uur, dus niet na 23:30u !) en op een regelmatig uur terug op te staan, zodat je een goede nachtrust hebt ;-)

In een bak ijswater liggen en koffie en energiedrank drinken. Ga naar buiten in de kou. Kom niet in de buurt van iets warms en zachts(bed, bank oid).

Lucifers schijnen ook te helpen;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100