Kent iemand een (liefst zo min mogelijk vet) alternatief voor kaas?

Ik ben helemaal weg van een pistolet met kaas, maar ik moet alleen nog mijn laatste 10 kg kwijtraken en dat lukt niet als ik elke ochtend 2 pistolets met kaas.

Voor mij is huttenkase geen optie, ik lust dat niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K
Ritsuka
12 jaar geleden
Is iets van yoghurt met muesli ook een optie voor ontbijt?
En pistolet is volgens mij witbrood, probeer hier volkoren van te maken. Wat eet je verder op een dag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe aan het ADH dieet, dus van alles de helft en eet 1 pistolet met kaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ritsuka
Er zijn ook bruine en volkorenpistolets hoor!

Het beste antwoord

Je kunt natuurlijk met allerlei light soorten kaas gaan beginnen..maar ik zou zeggen:

Blijf maar lekker genieten van je pistolet met kaas..maar zet daar een flinke hoeveelheid beweging tegenover.

Bijvoorbeeld kijk je hoeveel vet en hoeveel gram koolhydraten er in je pistolet met kaas zitten.

Ik schat aan koolhydraten c.a. 20 tot 25 gram en aan vetten tussen de vijf en tien gram..afhankelijk van de soort kaas die je graag neemt.

Als je tegenover 25 gram koolhydraten en ..c.a. 10 gram vet ongeveer een half uurtje stevig wandelt..val je al gauw af èn je blijft genieten van je pistolet met kaas. Als dàt geen goed idee is..

Smakelijk eten, hè en..loop je kilootjes er maar lekker af.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze vraagt niet om bewegingsadvies maar om calorie-arme kaas.

Andere antwoorden (7)

Probeer eens kaas met minder vet. Bijvoorbeeld 20+ kaas. Is nog steeds kaas, maar een stuk minder vet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te duur voor een huis van 4 personen, waarvan je moeder alles betaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is 20+ kaas duurder dan? Is mij nooit opgevallen en ik smijt echt niet met geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd.
Het middel om af te vallen is minder calorien , en die zitten wel in kaas. Je kunt natuurlijk je pistoletje zonde boter en een heel klein dun plakje kaas eten . Als je ieder hapje nu 20 keer kauwt, kan het zijn dat je genoeg hebt aan 1 pistoletje, en je bespaard heel veel calorien. Dat vaker kauwen moet je altijd proberen het is beter voor je spijsvertering, en je bent sneller met minder verzadigd.
Als je iets anders wilt moet je naar magere of light kazen.

Het percentage vetgehalte dat op de verpakking staat, is wel misleidend. Het verwijst naar de droge materie van de kaas (de kaas zonder het vocht, dus) en niet naar het product dat op je bord ligt. Zo is een verse kaas met 40 % vetgehalte op de droge materie veel minder vet dan een harde kaas met 40 % vetgehalte (maar veel droger).
Voor alle duidelijkheid neemt je er het best even de tabel bij met de voedingswaarden die op de verpakking staat. Zo ziet je onmiddellijk het aantal proteïnen, koolhydraten, vetstoffen, calcium, vitaminen, enz.. per 100 gram. Op die manier is het mogelijk twee kazen objectief met elkaar te vergelijken.
•Witte kaas met 40 % vetgehalte bevat 8 gram vetstoffen per 100 gram kaas
•Emmental met 45 % vetgehalte bevat... 28 gram vetstoffen per 100 gram kaas.

Als u weet dat 1 gram vetstoffen 9 calorieën bevat, dan is de keuze snel gemaakt...

Hoe licht is light?

Van veel kazen bestaat tegenwoordig een lightversie: Camembert, Gruyère, geitenkaas... Dat betekent dat ze veel minder vetstoffen bevatten dan de originele versie (30 tot 50 % minder). Maar hebben ze dan nog een voedingswaarde? Absoluut! De hoeveelheid calcium is dezelfde. Alleen de vitamines A en D zijn voor een deel ver-dwenen omdat die samenhangen met de aanwezigheid van vetstoffen. Lightkaas is dan ook een zeer interessant alternatief. De harde lightkazen verliezen weliswaar een beetje van hun smeuïgheid en smaak, en ze krijgen een iets meer elastische structuur maar bij de verse kazen proef je nauwelijks het verschil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koolhydraatarm brood is ook heerlijk, en dan met 20+ kaas. Net zo lekker (of lekkerder zelfs vind ik, dankzij het brood)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze zij net dat ze 20+ kaas te duur vond
KEES 45+: een nieuwe kaas met plantaardige vetten.

KEES is de smaakvolle keuze voor iedereen die gezond en lekker wil eten. KEES is een gezond alternatief voor kaas met 60 procent minder verzadigd vet en 30 procent minder zout dan 48+ kaas.

KEES bevat al het goede uit de natuur en is uniek in de wereld. De dierlijke, veelal verzadigde vetten worden volledig vervangen door plantaardige vetten. Bovendien gebruiken we vegetarisch stremsel. Door af en toe te kiezen voor een plakje KEES op de boterham kun je je voedingspatroon verbeteren.

Het overgrote deel van het vet in KEES bestaat uit onverzadigde vetzuren. Een voeding met onverzadigde vetzuren helpt mee het cholesterolgehalte van het bloed te verlagen.

Iedereen wil toch gezond eten en genieten van een heerlijke, volle smaak. KEES 45+ is genomineerd voor de jaarprijs van het Voedingscentrum.

Bron: http://www.nieuwsvoordietisten.nl

Toegevoegd na 1 minuut:
http://dieet.blog.nl/gezondheid/2011/10/21/kees-45-een-nieuwe-kaas-met-plantaardige-vetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De 30% kaas van Milner is wel een goed alternatief denk ik.
Je hebt jong,belegen,oud,extra gerijpt,komijn en ook met mosterdzaadjes en tuinkruiden.
Veel minder vet dus dan 48+ kaas .
Dan heb je ook nog Linesse kaasspread-light en je kan ook nog Slankie smeerkaas nemen.
En waar nog minder in zit:20% kaas.
Genoeg alternatieven.

Toegevoegd na 7 uur:
Ik bedoel dus 30+ kaas niet 30% kaas,is natuurlijk wel duidelijk maar ik vind het zelf een beetje stomme vergissing.
Zie het net.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kaas is eigenlijk het probleem niet ; die kan je desnoods dunner schaven. Een alternatief voor kaas is er niet ; dan heb je OF ander beleg, of het mag eigenlijk geen kaas heten. De pistoletjes leveren echter iets teveel calorieën voor iemand die wil vermageren, en vooral witbrood is een slechte keus. Vervang die door gewone boterhammen (volkoren bij voorkeur) en je bent helemaal goed bezig. Afwisseling in het beleg is nog beter.

(Let wel : hoe ouder de kaas, hoe droger dus hoe vetter en zouter ze is. Jongere kaas is dus eventueel een uitstekende vervanger voor oudere kaas, al is die net effe minder smaakvol. Met het vervangen van de pistoletjes dor volkorenbrood bespaar je echter genoeg calorieën om daar lekkere kaas op te kunnen eten. )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zelf vind 20+ kaas niet lekker, is vaak net kauwgom met weinig smaak.

neem dan de 30+ kaas van milner, die heeft veel meer smaak. Hij is wat duurder dan bijvoorbeeld Aldi kaas, maar dat is vaak zo met A merk spullen.

Kaas = kaas dus een echt alternatief is er niet. Je gaf aan dat 20+ kaas duurder is dan 48+ kaas. Is mij nooit opgevallen.

Kijk gewoon even waar de kaas in de aanbieding is, of haal het bij een kaasboer op de markt, ik weet niet wat zij met hun kaas doen, maar ze schelen vaak de helft.