is het normaal dat je op je 11e al ongesteld bent?

Toegevoegd na 11 minuten:
het gaat niet over mij.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ja hoor dat is vrij normaal. Er zijn meisjes die op hun 9e al ongesteld worden. Sommigen pas op hun 17e.
Dus ergens daar tussenin is vrij normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja hoor! Dat is heel normaal. Tussen de 10 en 18 jaar groei je naar volwassenheid en dan gebeurd er van alles met je lijf. Haargroei, je wordt ongesteld, je stem kan veranderen.

Dus je bent heel normaal! Gefeliciteerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor ..dat is zeker mogelijk, ik was zelf 9 jaar, en mijn dochter ook, de een is vroeg , de ander wat later..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor! Dat kan absoluut geen kwaad!
In de meeste gevallen zal de eerste menstruatie (ongesteld zijn) plaatsvinden tussen de 11 en 15 jaar. Deze ontwikkelingen zijn voor een gedeelte erfelijk bepaald en ook de cyclus (wanneer je ongesteld bent) van de menstruatie, de buikpijn en de bloedingen zijn meestal hetzelfde als bij je moeder.
Geen zorgen dus! En als je ergens over twijfeld, heb het er een keer met je moeder over. Het is een heel normaal en natuurlijk proces, die je moeder ook meegemaakt. Zij kan je haar ervaringen vertellen!

Hier nog wat feitjes over de eerste keer ongesteld zijn;
http://www.leerwiki.nl/De_eerste_menstruatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jahoor, ik was ook elf jaar en mijn moeder ook. Ze zeggen dat het meestal overeenkomt met de leeftijd dat je moeder voor het eerst ongesteld werd, maar dit hoeft niet natuurlijk. Hoewel de meeste meisjes het liever een paar jaar later krijgen, is er niks aan te doen en volstrekt normaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, het is aan de vroege kant maar niet abnormaal.
Ik was zelf net een maand 11 en het had van mij wel een paar jaar later gemogen ;p