Hoe lang doe je maximaal over 30 kilo afvallen?

Ik weet dat het voor iedereen verschillend is maar ongeveer, ik ben een vrouw, 23 jaar en ben 172 lang.
Ik weeg 97 en wil naar de 67.

Kan dit in zes maanden of kan het niet.

Ik at eerst echt heel veel en bewoog nauwelijks.
Ben sinds maandag met een dieet bezig, heb me gewogen en gemeten.

Hoop dat iemand me kan helpen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb er destijds zo'n 15 maanden over gedaan. Het kan beter langzamer gaan dan sneller. Hoe sneller het er af gaat, hoe sneller het er ook weer bij komt.

Goed bezig! Beweeg je ook? Dan kan het snel gaan, het kan zelfs al snel te snel eraf gaan met kans op "uitzakken" Je moet je lichaam (en vooral je vel) de tijd geven te krimpen, anders is er straks in de zomer 30 kilo af, maar kan je geen badpak meer aan. Een paar kilo meer is mooier dan loshangend vel. In 6 maanden lijkt me geen goed idee, hoewel je pas 23 bent, dus het zou best kunnen dat je nog strak in je vel zit en dat je lichaam het wel aan kan.

Hoe snel je afvalt is per persoon verschillend. Dit hangt af van veel factoren, maar hopelijk niet van het dieet: Wanneer je afvalt omdat je te weinig voedingsstoffen binnen krijgt, is dit heel slecht voor je lichaam! Nooit doen dus. Het beste kun je goed eten om je lichaam te onderhouden. Overtollige kilo's kun je het beste kwijtraken door veel te bewegen.

Ik ben zo'n 10 jaar geleden 18 kilo in 4 maanden afgevallen : met 2 x per dag herbalife, en de derde maaltijd óf groenten, óf fruit. Ik was heel erg consequent, en bewoog door m'n werk, waarbij ik zo'n 8 á 10 km liep op een dag. Maar ik was toen 45... dus met vooral consequent streng zijn, denk ik, dat je het moet kunnen halen. Wat mijn motivatie heel erg hielp : elke zondagochtend wegen en opmeten : hals, borstomvang, taille, buik, heupen en bovenbeen Zelfs al was ik een week nauwelijks afgevallen, dan was er bijv. weer een cm van m'n buik af, of 1/2 cm van m'n bovenbenen, waardoor je merkt, dat het slanker worden door blijft gaan. Heel veel succes : het is er bijna moeiteloos afgebleven bij mij....

een goed voornemen. Echt aan je dieet houden, genoeg voedingsstoffen binnen krijgen en veel bewegen. Doe ook aan krachtoefeningen. ( om strakker te worden, zodat niet alles gaat hangen. ) In het begin zul je veel afvallen aan kilo's maar na een tijdje gaat het met onsjes. Het is niet zo heel belangrijk om naar de kilo's te kijken. Je moet letten op de centimeters die je kwijt raakt. Spiermassa weegt meer dan vet. Er zal ook een periode komen dat het lijkt dat je niet meer afvalt of centimeters kwijtraakt maar dan juist doorzetten. Nog even over je dieet: eet vooral niet te weinig want dan gaat je lichaam juist vet opslaan. Het beste is 5x per dag kleine hoeveelheden eten. Ontbijt - crackers of 2 sneetjes bruin brood met licht beleg tussendoortje - stuk fruit lunch - heldere soep en boterhammen tussendoortje - stuk fruit avondeten - gewoon wat de pot schaft ( geen 2 volle borden ) en veel water drinken je mag best wel chips ofzo maar geen hele zak ( 2 handjes ) je mag ook best wel een keertje friet eten maar eet dat dan met ketchup ( mayo is de dikmaker ) en de volgende dag eet je dan een maaltijdsalade om de friet te compenseren. Als je aanleg hebt om snel aan te komen zal je gewoon je denkwijze en levensstijl moeten aanpassen want een dieetje voor een half jaar werkt misschien dan wel maar als je dan stopt kom je weer net zo snel aan. Ik zou je jezelf maar 1x per week per week opmeten en wegen. Heel veel succes

Dertig kilo is best veel maar het moet te doen zijn. Een half jaar vind ik erg ambitieus. Als je gedurende een langere periode meer dan een kilo per week aan gewicht verliest is de kans op tekorten vrij groot. Je loopt mede daardoor het risico dat je je lichaam op de spaarstand zet waardoor het effect op de duur averechts is. Het lichaam probeert dan iedere ingenomen calorie in vet om te zetten in plaats van te verbranden. Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar het is veiliger om je doelstellingen wat minder ambitieus te maken en eerst eens te streven naar tien kilo minder met een halve kilo per week. Dat is ook al vrij gauw zichtbaar maar vooral is de kans van slagen veel groter en je voelt je er hoogstwaarschijnlijk stukken beter bij. Ik neem aan dat je nagedacht heb over wat je gaat doen als je eenmaal op je streefgewicht bent. Want dat is zo mogelijk nog het allerbelangrijkste.

"Hoe lang doe je maximaal over 30 kilo afvallen?" De rest van je leven... Je tweede vraag is of je in 6 maanden 30 kilo kan afvallen. Ja dat kan.. Maar dat wil je eigenlijk niet. Zeker niet met een dieet. Bedenk dat je je leven, voor de rest van je leven(!) moet aanpassen. Ga een team sport doen. Dit motiveert omdat andere mensen op je rekenen en je kunt er niet zo makkelijk weer mee stoppen. Ga na wat je eet en wanneer. Kijk wat je door gezondere alternatieven kunt vervangen, dit is makkelijker dan helemaal stoppen. Kijk welke snacks (vooral 's avonds bij de tv) eigenlijk helemaal weg moeten, en doe dat dan ook. Zorg dat je deze gewoon nooit in huis hebt. Je kunt dan ook niet uit verveling eten. En als je daadwerkelijk je leven zo weet aan te passen dan raak je die 30 kilo zonder problemen kwijt, zonder er verder over na te denken, en zonder dat het nog terug komt. Een dieet werkt alleen zolang je aan het dieten bent. En dat houd je niet eeuwig vol. Dus, vanaf nu (per direct) leef je anders.

Hier een advies van een lotgenote, maar dan een flink stuk zwaarder ;-) Het zal je zeker lukken, maar daarna zal het er gewoon weer aankomen, dat is dus altijd het probleem. Ik ben in 2 weken 5 kilo afgevallen omdat mijn trouwjurk knelde, om vervolgens tien kilo daarna aan te komen. Ik word binnenkort geopereerd dus ik kan dalijk niet meer zoveel eten zoals ik nu kan. Maar ik ben al een aantal maanden aan het leren om kleine dingen in mijn eetpatroon te veranderen, misschien heb je er wat aan: Boter op je brood: Doen! Maar niet te dik, een minuscuul laagje is voldoende. Jus: Liever niet, maar ik doe er nu 3 per prakkie ipv6 Koffie en thee: Cafeinevrij in mijn geval, en nooit meer suiker(indien nodig neem ik 1 of 2 zoetjes) Koffiemelk: Zo snel mogelijk mee stoppen, ik ben erachter gekomen dat de koffiemelk (poedervariant) bij mij per dag voor minimaal 800!!!! calorieen zorgde. Hierdoor neem ik nog maar zelden koffie, en veel kleinere kopjes, om zo de hoeveelheid koffiemelk te beperken. Vloeibaar vind ik niet lekker. Brood: Altijd bruin, en verdeel je lunch in 2en, dan eet je niet zo snel en niet zo veel. Ik eet 5 of 6 boterhammen per dag, 2of 3 om een uur of 11/11.30 en nog een paar rond 1400. Hiermee help je ook je honger voor het avondeten uit te stellen, waardoor je niet gaat snaaien voordat het eten klaar is. In veel gevallen is 6 dan echt teveel en neem je gauwer genoegen met 3 of 4. Ik hoop dat je er wat aan hebt, dit is puur persoonlijke ervaring en voor mij werkt het prima. Op basis hiervan ben ik nu (zonder alle lekkere dingen te laten staan!!!!) al 4 kilo kwijt. En als je erbij gaat bewegen is dat natuurlijk alleen maar ter bevordering van je spijvertering en zul je ook gewicht verliezen. PS Ik wil je hiermee geen run naar het ziekenhuis aanpraten, integendeel. Ik wil je hiermee alleen laten weten dat je met kleine dingen aanpassen al een heel eind kunt komen.

Bronnen:
http://www.sfg.nl/smartsite.dws?id=2450

Als je moeilijk afvalt zou je ook nog eens kunnen bekijken of je gevoelig bent voor koolhydraten. "Herken je dit? • Je meestal niet prettig voelen. • Telkens wat willen eten of snoepen. • Vaak vermoeid zijn of lusteloos en of humeurwisselingen. • Toenemende onverklaarbare klachten. • Vergeetachtigheid. • Zo maar verdrietig voelen. • Onrust in je darmen en dikwijls opgeblazen gevoel. • Stoelgangproblemen. • Keer op keer afvallen, maar nooit het streefgewicht halen. Wanneer je op meer dan 4 punten gelijkenis ziet met uw eigen situatie dan is het mogelijk dat je overgevoelig (allergisch) bent voor koolhydraten. Gevoeligheid voor koolhydraten betekent dat je vaak en veel koolhydraten eet en dat je lijf er sterk op reageert. Je blijft ervan dooreten, je krijgt er snel weer honger van en je wordt steeds dikker." Kijk eens op de website van dietiste Yvonne Lemmers voor meer info. (zie bronnen) Oh ja, en het allerbelangrijkste: kies een eetpatroon dat je je leven lang kunt volhouden. Anders zul je geheid weer aankomen na het afvallen en dat zou toch heel zonde zijn.

Bronnen:
http://www.gripopkoolhydraten.nl/

Uit vele onderzoeken blijkt inmiddels dat minder koolhydraten eten leidt tot gewichtsverlies en tegelijk een betere gezondheid. Als je een liefhebber bent van pasta en brood, niet gevreesd: je wordt niet altijd dik van koolhydraten. Als je wilt afvallen in een week kun je beter goed letten op aantal en soort koolhydraten dat je eet. Koolhydraten hebben namelijk een grote invloed op het hormoon insuline, wat de ‘lekkere trek’ stimuleert. Beter is om 30 kilo kwijt te raken in een langere tijd om het jojo effect te voorkomen. Want daar heb je nu wel kans op.

Bronnen:
http://www.afvallen-in-een-week.nl/ook-10-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100