wat kan je doen tegen enorm zenuwachtig gevoel?

Ik ben soms zo zenuwachtig dat ik ervan moet overgeven, weet iemand wat tips ofzo?
groetjes

Weet jij het antwoord?

/2500

probeer je voor dat je iets gaat doen waar je zenuwachtig van wordt je op iets anders te concentreren bijvoorbeeld een boek of een leuk gesprek met iemand

Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar je moet jezelf toch uiteindelijk rustiger krijgen. Neem even je tijd door op je gemakje even iets te doen waar je rustig van wordt. Drink een rustgevende thee, luister een lekker muziekje, maar het allerbelangrijkste ten alle tijden is om gewoon rustig adem te halen. Zeg tegen jezelf dat je het kan, niet bang bent en het straks weer voorbij is. Als je denkt dat iets goed zal gaan, gaat het ook meestal wel goed! Dus positief denken en rustig adem halen. :) Er zijn medicijnen tegen extreme zenuwen, maar die raad ik je zeker niet aan.

Je moet eerst naar een spiegel lopen en dan hardop tegen jezelf zeggen '' blijf ik mn tijd verspillen met dat nutteloze zenuwgedoe,of ga ik daar mee stoppen ?" Telkens als je zenuwachtig wordt,pak je een klein spiegeltje en ga je hard tegen jezelf lachen hoe dom je bent met deze tijdsverspilling. Je hebt geen olifantenhoofd,of bloemkoolneus dus je hoeft helemaal niet zenuwachtig te zijn. Afgelopen dus met die onzin !

Bij iemand die nerveus is zijn alle zintuigen overmatig alert, waardoor iedere prikkeling een reactie veroorzaakt die groter is dan in andere omstandigheden te verwachten zou zijn. Vaak wordt er een kriebelig gevoel in de buik ervaren. De oorzaak is vaak dat men iets verwacht en daar op moet wachten. De tijd tussen dat wat men verwacht en het moment waarop men daar op gaat wachten is de tijd waarin je nervositeit of zenuwachtigheid ervaart. Sommigen ervaren dit als gezonde spanning, anderen als een naar gevoel. Je kunt zenuwachtig zijn, terwijl je weet dat je iets kan, of dat er eigenlijk niks gaat gebeuren. Hoe bereik je dat je zekerder van jezelf wordt, dat je minder angstig wordt? Een goede methode is: in fantasie oefenen bij de gebeurtenis die gaat komen. Ga gemakkelijk zitten en ontspan je. Stel je de situatie voor. Bedenk vragen en beantwoord ze rustig. Laat je niet in paniek brengen door gedachten als “ik kan het niet” of “ik ga af”. Probeer je te voelen zoals je jezelf tijdens die situatie ook voelt: wat zenuwachtig of een beetje angstig, maar niet overspoeld door de zenuwen. Door zo in gedachten te oefenen, voel je jezelf tijdens een gebeurtenis zekerder en ben je beter opgewassen tegen pnverwachte dingen. Je durft je dan ook te ontspannen en voor jezelf op te komen.

Cognitieve gedragstherapie. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/cognitieve-gedragstherapie-voor-dummies/1001004004444576/index.html Homeopathische druppeltjes slikken. http://www.avogel.nl/webwinkel/producten/passiflora_complex_druppels.php

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100