Ja zeker, het gehoor wordt beter ontwikkeld als iemand blind is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blinde mensen gebruiken hun gehoor als zijnde hun ogen
het gehoor hebben hun idd beter ontwikkeld..
ik ken een blinde man die bij ons in de buurt woont, hij herkend mensen aan hun loopje..al op afstand,ook al loop ik hem zachtjes voorbij,omdat ik of geen zin heb met hem te praten, hij roept me altijd gedag...ik denk dan ook "hoe kan hij t horen"..maar ja blind hé..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De oren van iemand die blind is,zijn als de ogen van iemand die kan zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ mooie woorden
Iemand die blind is, leert om andere zintuigen beter te gebruiken om toch een goede radar te hebben. Door het getraind luisteren kunnen ze inderdaad hun gehoor trainen of hun tastzintuig of geurvermogen. Door gebrek aan zicht concentreren blinde mensen zich dus meer op andere zintuigen.