Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zit er op mijn hand?

Sinds een paar maanden zit er een knobbeltje op de rug van mijn rechterhand, het is zo hard als bot. Ik maakte me er geen zorgen over, maar nu is het groter geworden. Het voelt akelig als ik erop druk en is duidelijk te zien als ik mijn hand ontspan. Als ik mijn pols beweeg, beweegt het knobbeltje mee. :| In eerste instantie dacht ik echt dat het bot was. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Misschien is het een cyste. Laat er even de dokter naar kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zeer zeker een cyste, komt door overbelasting van je hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kán komen door over belasting, je bent toch geen arts, die zonder iets te zien een diagnose kan stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke, KAN komen door overbelasting!
Ik zou zeker niet zeggen dat het zeer zeker een cyste is maar het zou er eentje kunnen zijn. Hobbels en bobbels kunnen echt van alles zijn en wil je echt weten wat het is kan je beter even naar de dokter gaan om hem te laten zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is waarschijnlijk een ganglioom/ganglion.
Dit is een goedaardige cyste, die veel voorkomt bij (jonge) vrouwen, op de handen.
Als je er last van hebt, kan het worden verwijderd.
Ik heb er al meer dan 20 jaar eentje bij mijn pols, die verdwijnt en weer terugkomt en heb er geen last van.
Maar ga wel naar je huisarts om het te laten checken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding