Kan een bloedneus echt ontstaan door stress?

Ik heb zelden een bloedneus en heb ook zelden last van stress. Een tijd geleden had ik opeens een bloedneus, toevallig op een moment dat ik het erg druk had en "ergens mee zat". Kan er een verband zijn, zoals wel wordt gezegd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.1K

Het beste antwoord

Ja dat is heel goed mogelijk,als je stress hebt kan je bloeddruk verhogen en aangezien er heel veel haarvaatjes (daar loopt bloed doorheen) oa in je neus zitten is de kans dat er eentje springt groter dan wanneer je rustig bent!
(eigen ervaring)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zou een verband kunnen zijn met stress.
Stress kan de bloeddruk verhogen en dat maakt je gevoeliger voor neusbloedingen.