Heel veel last van slijm heb ik een longontsteking?

Ik heb al ongeveer 3 weken, heel erg last van slijm. En ik hoest ook veel, in de ochtend en verder op de dag...Heb ik een longontsteking? Ik heb er wel aanleiding voor (in de familie) en heb al een keer een longontsteking gehad....Moet ik naar de huisarts of niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Ivana
10 jaar geleden
Longontsteking komt in veel vormen voor. Zelfs zonder het ophoesten van slijm (verkleving). Vermoeidheid is wel een kenmerk. Ga naar de huisarts voordat het een echte longontsteking wordt.

Antwoorden (2)

Veelvoorkomende symptomen
Bij longontsteking kan je ook pijn in de borststreek ervaren, welke mede door het hoesten en ademhalen versterkt word.
Longontsteking gaat vaak gepaard met hoesten, met daarbij groen / geel slijm
Longontsteking kan ook gepaard gaan met koorts
Zware / moeizame ademhaling
Als gevolg van de moeizame ademhaling kortademig

Overige symptomen welke minder vaak gepaard gaan met longontsteking
Bloed vermengd met slijm tijdens het hoesten
Eetlust kan afnemen
Er kan vermoeidheid optreden
Hoofdpijn
Zweten

Alleen hoesten en slijm lijkt me wat weinig symptomen voor een longontsteking maar ga maandag gewoon eens langs je huisarts want drie weken hoesten met slijm is ook reden om naar een huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet het inderdaad, ik heb al een keer een longontsteking gehad. En toen had ik ook: Koorts, hoesten, slijm, pijn op de borst, pijn aan de ribbenkast, en super veel hoofdpijn...Bedankt voor je antwoord ;)
Heel veel last van slijm kan komen omdat je rookt, of omdat je gestopt bent met roken.
Er zijn vast nog meer mogelijkheden, maar een longontsteking is het niet, voor zover ik weet.
Waarschijnlijk heb je een flinke verkoudheid, daardoor komt het slijm al vals te zitten alleen 3 weken duurt wel lang. Het wordt wel tijd om een afspraak bij de huisarts te maken en een advies te vragen aan iemand die ervoor gestudeerd heeft, iemand die weet waar hij/zij het over hebben. Iemand die jou met zekerheid kan vertellen wat je mankeert.

Dus bel de Huisartsenpost en vertel even wat er aan de hand is en overleg met de assistente of je maandag op spreekuur komt, dan wel nu in het weekend toch even naar de Huisartstenpost toe moet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord, ik rook alleen niet...Ik ben namelijk een meisje van 11 jaar...Ik heb 2 jaar geleden ook al een longontsteking gehad, en er is ook aanleg voor in de familie met bronchitus enz. enz. Dus moet ik mijn moeder vragen toch naar de huisarts te gaan?!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ga maar naar de huisarts dat is verstandig, het kan verergeren en wel een longontsteking blijken te worden. Hier moet je advies/hulp bij vragen!!
Sterkte!