zijn er ook ander middelen om op een natuurlijke manier bloeddruk te verlagen?

ik bedoel op homeopathisch gebied
of met voedingssupplementen etc

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K

Antwoorden (3)

Homeopathische aanpak
Homeopathische middelen worden bij iedere patiënt zoveel mogelijk individueel afgestemd; veel gegeven middelen bij hoge bloeddruk zijn Barium, Kalium carbonicum, Sulphur, Lachesis (de bosmeesterslang), Apocynum (een soort hennep) en Secale cornutum (moederkoren). Deze homeopathische medicijnen worden vaak gecombineerd met bloeddrukverlagende stoffen uit de plantenwereld.
De bekendste zijn:
Crataegus (de meidoorn), verlaagt de bloeddruk en verhoogt de zuurstoftoevoer naar hart en kransslagaderen
Viscum album (de maretak), vermindert de weerstand in de bloedvatwanden
Solidago (de guldenroede), vochtafdrijvend.
Met een aangepast voedingspatroon én met wat hulp uit de natuur valt er nog veel te verbeteren aan een (licht) verhoogde bloeddruk. Met hoge bloeddruk valt prima te leven, maar het is toch veel prettiger om bij die 75 procent van wereldbevolking te horen met een normale bloeddruk.
fremar
12 jaar geleden
De allersimpelste manier is je zoutgebruik zeer drastisch te minderen.
Dat betekent dan niet alleen het voedsel dat je zelf zout, maar ook de producten waar veel zout in zit vermijden.
Dus zeer kritisch kijken naar de producten die je koopt en kijken, hoeveel zout erin zit. Schrikbarend, als je dat doet!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groene thee. Drie kopjes per dag.