Hoe kom ik van mijn 'ziekte' af?

Sinds zaterdag ochtend voelde ik me al niet lekker in m'n buik, kramp. Zaterdag avond begon het vuurwerk! Voelde me een uur lang kotsmisselijk, bij ieder boertje kwam er gal naar boven.. Nu ben ik al 3 keer vanacht eruit gemoeten om te plassen uit m'n achterste(echt héél erge diarree) en zojuist ook gruwelijk gespuugd.. Wie weet wat ik kan doen? Trek het niet echt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (4)

Dit klinkt alsof je iets verkeerds hebt gegeten. Als alle narigheid is uitgekotst cq uitgescheten gaat het hopelijk weer wat beter , en anders is een bezoek aan huisarts zeker verstandig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou het nog even aan kijken maar als het na 1 dag nog niet over is meteen naar de huisarts toe gaan en ondertussen als het lukt af en toe wel wat drinken ivm met uitdrogen sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een buikgriep! Over 3 dagen ben je beter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk buikgriep. Een behandeling ertegen bestaat niet. Uitzieken is de boodschap. Na 1 tot 5 dagen zou je je normaal gezien beter moeten voelen.

Drink voldoende en in kleine beetjes tegelijk als je ook moet overgeven. De diarree kan er immers voor zorgen dat je uitgedroogd geraakt. Je kan best water, thee of bouillon drinken. Fruitsap is af te raden omdat het diarree kan veroorzaken.

Als je kan eten neem dan iets licht verteerbaar, bijvoorbeeld yoghurt, witte rijst en wit brood. Rauwe groenten of vers fruit kun je beter mijden, want deze kunnen de darmen prikkelen.

Meestal zijn geneesmiddelen niet echt nodig. Om je situatie iets aangenamer te maken, kan je geneesmiddelen tegen de diarree gebruiken.

Als de symptomen niet geleidelijk aan verminderen, moet de arts verder zoeken naar de oorzaak. Hij kan je stoelgang laten onderzoeken voor een juiste diagnose.