Hoe kan ik makkelijk afvallen?

Toegevoegd na 26 minuten:
ik vind zelf dat ik wat moet afvallen, ik ben 14 jaar, weeg 57 kilo en ben 1.60m. Dat vind ik zelf best zwaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Kimath
12 jaar geleden
Wat is je leeftijd, lengte en gewicht? Misschien is je gewicht wel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afvallen is niet makkelijk....kost veel discipline!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afvallen is sowieso niet makkelijk!
Kimath
12 jaar geleden
Ah je bent nog in de puberteit. Dan moet je in elk geval niet op dieet. Je hebt je voedingsstoffen hard nodig.
Niet te veel koekjes en chips, beetje gezond eten en lekker bewegen :)

Antwoorden (11)

Gezond eten. Veel water drinken. En 1 x per week jezelf wegen en natuurlijk veel sporten en niet snoepen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar wil je van afvallen? Beetje flauw, maar je vraag is ook niet bijster inspirerend.
Gewoon niet meer calorieën eten dan je verbruikt.
En voldoende bewegen.
En vooral langzaam afvallen.
Geen crashdieet volgen, want daar wordt je alleen maar dikker van, als je er mee stopt.
Er zijn miljoenen websites die je tips geven om af te vallen.
Ik zou zeggen, probeer Weight Watchers eens, die bestaan al heel wat jaren en hebben hun bestaansrecht inmiddels wel bewezen.
Meer dan eendagsvliegen als Montignac, Sonja Bakker, Dokter Frank, enz, enz, en.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kort en simpel:

Meer calorieën verbranden dan je eet. Pas na je voeding begint je lichaam het vet dat je al hebt te verbranden.
Het is geen korte fase, maar een verandering van levenswijze.

Op het internet vind je meer dan genoeg informatie over welk eten gezond is, en welk net niet.

Vermijd suikers en dierlijke vetten. Eet veel proteïnen (eiwitten), veel fruit en groenten, en vezels om je stoelgang te bevorderen.

Natuurlijk hoef ik je ook niet te vertellen dat sport en bewegen belangrijk is, om je calorieën te verbranden.

Denk op langere termijn, en geef niet op na twee weken crashdieet.

Succes !

Toegevoegd na 49 minuten:
Toch een site om mee te beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op 14 jarige leeftijd verbrand je sowieso meer calorieen dan een volwassene
op 14 jarige leeftijd dieeten, op eigen houtje , is echt geen goed gedacht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet naar gekeken eerlijk gezegd...
Tja, weer bijgevoegd na 26 minuten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ben ik ook al eens tegengekomen ;-)
Je bent nog maar 14 en denk niet dat je noemenswaardig overgewicht hebt
op 14 jarige leeftijd vind ik het niet verstandig om te gaan dieeten, toch niet op eigen houtje, je bent nog volop in de groei op alle vlakken
gewoon thuis eten wat er op tafel komt
en gewoon niet snoepen, en niet al te veel frisdranken drinken
dan komt alles wel in orde
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet!!
Op jouw leeftijd is een dieet helemaal niet verstandig, tenzij een arts het je aanraad en je ook helpt bij het dieet.

Eet gezond, geen snoep en koek, frisdrank en chips.

Beweeg voldoende, ga lekker sporten.

Maar ga op je 14de niet op een dieet, je bent nog volop in de groei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door gewoon je conditie progressief op te bouwen.
Streef ernaar om 5km aan één stuk op uw eigen rustig tempo te lopen.
Wanneer je dit kunt ,loop ze 3 x in de week.

Doe dit 3 weken na elkaar, neem dan een rustweek.

Probeer dit met vallen en opstaan ,gans je leven aan te houden.

Automatisch zal je u beter gaan voelen,en op uw voeding gaan letten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens naar BMI-meter.nl en stel je BMI eens vast.
De link laat zich niet kopieren, maar is zo gevonden als je BMI intoetst.
Je hebt een heel normaal gewicht. Niets aan doen!
Zeker niet op deze jonge leeftijd. Voor je het weet is het einde zoek....
Als je dan toch iets gewicht kwijt wilt, doe dan rustig aan. Geen zoete tussendoortjes maar fruit, geen frisdrank maar water, niet 2x je bord opscheppen met eten, en yoghurt als toetje i.p.v.vla.
Dat is ook nog gezond.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Bij mensen met veel spieren klopt het BMI inderdaad niet echt, maar over het algemeen geeft het wel een goed beeld.
Veel mensen denken dat je om af te vallen minder moet eten.het tegendeel is waar.een goed ontbijt is belangrijk.2 sneden volkoren brood is genoeg.om de 3 uur eten.ontbijt,tussendoortje,middag,4uurtje yoghurt of appel,avondmaal:slaatje of brood,volkoren produkten mag.1 droge koek mag bij de tv of eet fruit.een goed dieet,daar mag ook wat beweging bij :) geloof niet in pillen die je doen afslanken!dat is allemaal bedrog en te mooi om waar te zijn.drink vooral 1,5 tot 2 liter water.vermijd dierlijke vetten.eet mager vlees en geen groenten uit blik.fruit uit blik op siroop is ook niet goed.nog een tip:ga niet forceren.ga ook niet elke dag op de weegschaal staan.als je je hier een beetje aan houdt zal je zeker verbetering zien.succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lijd helemaal niet aan overgewicht je bent misschien een beetje aan de mollige kant, ik zou niet op dieet gaan maar gewoon een beetje op je voeding letten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste ben je niet zwaar, maar als je gezond wilt afvallen lees dan eens het boek Thrive van Brendan Brazier. Maar misschien is dat boek nog te lastige stof voor je. Wel heel geschikt en leesbaar voor jou is het boekje Skinny Bitch. Een dun boekje, en het leest makkelijk. Dat gaat ook over afvallen op een gezonde manier, met plantaardig eten.
Zie http://www.skinnybitch.net/
En het boekje is gewoon in het Nederlands te verkrijgen en niet duur. 12 euro ongeveer: https://www.youbedo.com/catalogus/book/item/skinny_bitch/isbn/9789049998912
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben met Esme eens over het niet volgen van een crash dieet, dat is geen gezonde optie en werk ook niet voor de lange termijn, zie: http://www.nuafvallen.nl/crash-dieet-de-waarheid

Gewoon gezond eten en calorieën verbranden door te bewegen, dat is de basis voor een gezond lichaam. Je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt maar gezonde eet en beweeg gewoontes zijn de oplossing. Verander je gewoontes, dat is de sleutel. Het is helaas niet makkelijk, maar door dat te doen word je tenminste wel beloont met duurzame resultaten voor de lange termijn.

Zie dit artikel voor een duidelijk overzicht over hoe je het beste kan afvallen: http://www.nuafvallen.nl/afvallen-hoe-kan-je-dat-het-beste-doen