Hoe kom ik hier vanaf? (lees uitleg)

Heb last gehad van Dwangneurose, dit is nu helemaal weg ik ''durf'' alleen niet het huis af te sluiten, terwijl ik het wel goed zo.
Ik controleer 30x het gas, lampen en de sloten voordat ik ga!
hoe kom ik hier vanaf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Maak een controlelijstje waarop je alles afvinkt wat je gecontroleerd hebt. Als je dan ergens bent en je vraagt je af of je niets vergeten bent te controleren, hoef je maar op het lijstje te kijken.

Toegevoegd na 50 seconden:
Door met het lijstje te werken, wen je er aan dat je alles maar 1x hoeft te controleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en misschien hardop zeggen : ik doe het gas nú uit (vinkje), het koffiezetapparaat is uit (vinkje)....ik ben nogal een chaoot, vooral als ik 's morgens héél vroeg de deur uit moet, en ik heb uitgevonden, dat dat hielp tegen de hele dag denken aan je koffiezetapparaat...
Maak met je mobieltje een foto als je iets gecontroleerd hebt. Ben je dan aan het einde van je rondje en begin je weer te twijfelen? Check je je mobieltje!

Geen camera op je mobiel of te omslachtig? Een simpele checklist kan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit gedrag is in veel gevallen eenvoudig beter hanteerbaar te maken of zelfs te verhelpen. Een goede psycholoog/therapeut. kan je verder helpen. V raag eventueel je huisarts.