allergisch voor kippeneiwit griepprik wel ofniet

ik ben allergisch voor kippeneiwit
moet ik nou wel griepprik doen of niet
want ik heb gehoord dat er in griepprik kippeneiwit erin zitten

extra goeie uitleg graag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NIET DOEN levensgevaarlijk
Hahahahahahahahahhahahahaa

Antwoorden (5)

Ik denk dat ik hierover duidelijk kan zijn:
- Ga niet af op goedbedoelde raad of meningen of van alle "dokters" om je heen.
- Neem contact op met je huisarts en/of GGD en leg aan hen je vraag voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
griepvaccinaties zijn wel degelijk op basis van kippeneiwit!! en worden derhalve beter niet gegeven aan allergische kinderen gegeven. Indien persé noodzakelijk, laat de injectie dan geven onder doktersbegeleiding.
fremar
13 jaar geleden
Bij je arts melden dat je allergisch bent voor kippe-eiwit, dan krijg je een aparte injectie of het advies om er van af te zien. Verder valt er weinig over te zeggen, je weet zelf wel HOE allergisch je voor kippe-eiwit bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Virussen in vaccins tegen influenza (‘griep’) en vaccins tegen gele koorts (beide zijn geen RVP-vaccins) worden gekweekt op bebroede kippeneieren. Daardoor kan in die vaccins kippenei-eiwit in heel kleine hoeveelheden voorkomen, maar dat kan voldoende zijn om een ernstige reactie uit te lokken bij een persoon die allergisch is voor kippenei-eiwit.

Het is in dit geval dus een beetje afhankelijk van de mate van allergie, maar in de meeste gevallen wordt het afgeraden.
Ik zou voor de zekerheid met je huisarts overleggen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn nichtje is erg allergisch voor ei, en werd altijd heel erg ziek van vaccinaties, overleg met je huisarts!