Als je door je huisarts wordt doorverwezen naar
een dietist(e).

De diëtist wordt vergoed vanuit de basisverzekering van alle zorgverzekeraars. Er is 4 uur dieetzorg per persoon per kalenderjaar beschikbaar (inclusief uitwerking door de diëtist). Het eerste consult duurt circa 1-1,5 uur. Een vervolg is veelal 15-30 minuten. Dit betekent dat u zo ongeveer zeven tot twaalf consulten per jaar vergoed krijgt. Afhankelijk van uw polis (restitutie of natura) ontvangt u een nota of wordt er rechtstreeks bij de ziektekostenverzekeraar gedeclareerd. Het enige wat u nodig heeft is een verwijzing van uw (huis)arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een dietiste word geheel vergoed,indien je voor een ziekte een bepaald dieet nodig hebt bv gluten vrij,zout vrij etc. Indien je bij n dietiste terecht komt met overgewicht,welke niet is ontstaan door medicijnen/ziekte,word t slechts enkele malen vergoed.