Hoe lang moet ik euthyrox innemen voor vocht verliezen?en hoe lang duren opvliegers als anastrozole bijwerking?

Hoe lang moet ik wachten voor vocht verliezen want mijn schildkier te trage werkende en ik kreeg euthyrox voor al drie maanden en voor de rest van mijn leven
En hoe lang duren opvliegers en hoofdpijn als anastrozole bijwerkingen of als overgangsklachten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit moet je je huisarts vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn huisarts weet niet want elke vrouw heeft eigen verschillende antwoorden tegen borstkanker en de periode van opvliegers en ook voor gewicht verliezen staan niet in de bijsluiter want niemand kan dat goed verwachten.

Het beste antwoord

Wanneer je een ernstige (hele lage waarden voordat je met Euthyrox begon) te trage schildklier had, dan houdt het lichaam vrij veel vocht vast. Je ziet het in een opgeblazen gezicht bijvoorbeeld. Dat duurt een tijdje voordat dit verdwijnt. Het duurt namelijk een tijd omdat de medicatie steeds verhoogt wordt, totdat je goed ben ingesteld.

Na drie maanden kan het zijn dat je nog niet goed ingesteld bent. Moet je nog steeds je medicatie verhogen? Is je TSH (bloedwaarde) al rond de 1? Een TSH van rond de 1 is vaak nodig om goed ingesteld te zijn. Dat wil zeggen dat je dan genoeg schildklierhormoon in je lijf hebt.

Als je TSH al rond de 1 is dan duurt het nog wat weken soms veel langer voordat je het maximale effect van weer een normale hoeveelheid schildklierhormoon (door schildklierhormoon dat in Euthyrox zit) bereikt. Dat geldt voor vocht dat vastgehouden werd, dat geldt ook voor de extra kilo's die voordat je pillen slikte erbij kwamen.

Dat betekent vaak dat je de extra kilo's er later actief weer af moet krijgen door bewust afvallen. Dat kan echter pas en in jouw geval zou ik dat zeker overleggen met een ARTS, als je bloedwaarden van de schildklier (TSH voornamelijk) weer normaal zijn, dus een TSH rond de 1!!!!

Voor veel schildkliervragen kun je ook terecht bij het forum van Hypo maar niet Happy, zie link hieronder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is einge antwoord voor mijn vraag maar ik denk dat het best antwoord want ik heb al beantwoorden die ik ze nodig heb gekregen