Mag je als tiener al primolut slikken om je menstruatie uit te stellen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.3K
tinus1969
6 jaar geleden
Waarom special Primolut? Er zijn mee manier (zoals de gewone pil doorslikken) om je menstruatie uit te stellen.
Amadea
6 jaar geleden
Uh, tinus1969, een meisje van 12, 13, 14 of 15 slikt nog geen anticonceptiepil.
MissBiggie
6 jaar geleden
@Amadea Hmmm ... ik wel hoor
tinus1969
6 jaar geleden
@Amadea, als je nog in de puberteit bent, zou ik terughoudend zijn, gezien de lijst bijwerkingen. Maar er staat niet, hoe oud @Ykbb is en waarom ze over Primolut denkt. Als de reden gemak/ongemak is, bij en puber, is het de vraag of een huisarts dit gaat voorschrijven.

Antwoorden (1)

Er geldt geen leeftijdsgrens voor het gebruik van primolut. Dus ja: ook tieners kunnen dit middel gebruiken. Vraag je huisarts of het voor jou en in jouw situatie inderdaad geschikt is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Strikt genomen heb je gelijk dat er geen strikte leeftijdsbeperking is voor primolut, maar bij de doseringen wordt uitgegaan van volwassen vrouwen. Naar mijn weten is er geen onderzoek gedaan naar primolut bij kinderen; de benodigde dosering blijft daarom een gok, om maar te zwijgen over de kans op bijwerkingen. Nu zal dat bij een 17 of 18-jarige wel loslopen; die zijn voor de dosering wel als volwassen te beschouwen. Voor een 13-jarige geldt dat niet en persoonlijk zou ik die gok niet aandurven; bedenkt daarbij dat de bijwerkingen potentieel levensbedreigend zijn terwijl er volledig veilige alternatieven zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik moet ook zeggen dat ik meer een 18- of 19-jarige in gedachten had dan een 13-jarige, maar dat had ik er misschien bij moeten zetten. Dat was wel één van de redenen voor de toevoeging van mijn laatste zin.