ik heb vaak last van mijn knie , wat kan ik er aan doen?

Ik ben al naar de dokter geweest en hij zei dat ik rust moest nemen. Nu (een paar maanden verder) heb ik er vaak nog last van. Wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Z512099
10 jaar geleden
Naar je dokter luisteren. Heeft tijd nodig om te genezen. Lees de gerelateerde vragen. Blijf je veel last hebben, direct naar dokter.
Z512099
10 jaar geleden
Mettertijd een sport zoeken die niet zo belastend is voor uw knie.

Het beste antwoord

Oorzaak achterhalen d m v bijv. een orthopeed raadplegen. Vaak komt last van knieën uit verkeerde stand van voeten, bijv. wanneer je een pes valgus hebt en je benen dan niet recht boven je voeten staan. Men wil toch graag recht staan dus ga je compenseren met als gevolg last van knieën, heupen, rug, nek, hoofdpijn. Steunzool en wellicht ander schoeisel is dan een oplossing. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In ieder geval is rust goed.
Toen ik twee jaar geleden last van mijn knie had, is de dokter dat een beetje vergeten. Hij verweest me door naar de orthopeed, die wel een beschadiging kon vinden, maar niet zo dat er geopereerd moest worden. Hij verwees me (maanden na het begin van de pijn) door naar de fysiotherapeut, die me vroeg: Heeft iemand je al geadviseerd rust te houden?
Nee dus. Dus daar begon het mee. Rust, en fietsen, en verder zo weinig mogelijk. Traplopen deed ik twee keer per dag, alleen als ik was opgestaan en als ik naar bed ging, kleine stukjes die ik normaal liep, deed ik nu op de fiets.
En na een paar weken mocht ik rustig aan meer gaan belasten, wandelen, rustig traplopen, en fitness (maar niet op de loopband lopen!) Langzaam zijn alle banden en pezen dusdanig verstevigd dat de beschadiging gecompenseerd wordt. Ik heb weinig last meer, en kan 5 km hardlopen.
Ik kan je dus eigenlijk vooral adviseren je door te laten verwijzen naar de fysiotherapeut, daar begon bij mij het herstel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Okee thnx !!