Cellulitis is ontstoken vet weefsel (als je het heel hard masseert doet het erg veel pijn). Alle overtollige afvalstoffen worden opgeslagen en hiervan krijg je cellulitis. De goede manier om cellulitis tegen te gaan is een gezond leefpatroon. Jezelf ontgiften van die afvalstoffen. Veel fruit en weinig vlees. Beweging en massage is ook een goede manier. Dure creme tjes helpen helaas niet. Je kan ook met een goedkope bodylotion smeren want door het masseren komen de afvalstoffen los. Drink hierbij wel veel water omdat de afvalstoffen afgevoerd moeten worden. Hier een link met wat hulp middelen kwa kruiden http://blog.seniorennet.be/amerhist/archief.php?ID=69
Het duurt wel even hoor voordat het weg is. Ligt ook aan de hoeveelheid cellulitis. Het vergt veel disipline.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volg deze 10 tips en raak van uw cellulitis af

1. Doe regelmatig aan sport, liefst elke dag en anders om de andere dag.
2. Doe elke keer een reeks oefeningen speciaal tegen cellulitis waarbij uw dijen en billen moeten werken.
3. Hou uw gewicht in de gaten en zorg ervoor dat het stabiel blijft. Als u een paar kilo's te veel hebt, moet u ze natuurlijk zien kwijt te raken. Door te sporten zult u vetmassa verliezen, dus ook cellulitis, en meer spieren kweken.
4. Drink veel water: het equivalent van anderhalve liter per dag, gespreid over de hele dag.
5. Drink kruidenthees op basis van planten met cellulitiswerende eigenschappen: orthosiphon, brandnetels, cassis, artisjokken, guarana, kersensteeltjes, munt, linde, tijm...
6. Beperk het gebruik van zogeheten verzadigde vetten in uw voeding, vooral dus dierlijke vetten. Die zitten in vlees en charcuterie, maar ook in boter, room, gebak, koekjes en taart, beignets, gepaneerde producten, enz.
7. Masseer regelmatig de door cellulitis aangetaste zones en voer daarbij zoveel mogelijk drukkende (met de vingers) en rollende bewegingen (met beide handen) uit. Doe deze massages liefst 3 keer per week. Ze verbeteren de lymfecirculatie en stimuleren de lokale bloedsomloop. Gebruik gerust etherische oliën voor de massages: cipres, ceder, citroen, jeneverbes, geranium, venkel, zwarte peper, pompelmoes, rode tijm, kaneel, rozemarijn, salie, oregano, lavendel...
8. Wrijf de bewuste zones elke dag in met een afslankingscrème, en masseer die goed in.
9. Rook niet. Tabak heeft een negatief effect op de doorbloeding van de aders, waardoor zich vetcellen gaan ophopen en het lichaam vocht gaat ophouden, twee fenomenen die bijdragen tot de vorming van cellulitis.
10. Beëindig elke douche met een koude waterstraal vanaf de dijen tot de enkels. Dat stimuleert de doorbloeding van de benen. Richt de straal extra lang op de door cellulitis aangetaste zones.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou mogelijk de afslankmassage of lypossage (zoals het ook wel eens genoemd word) kunnen proberen, dit is een massagetechniek waarmee je twee kanten op kan, namelijk het afslanken in centimeters of het verminderen van cellulite.

Overigens bedoel je cellulite, cellulitis is namelijk een ontsteking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
,hoe erg is het? in een licht geval is flink masseren een goeie optie.liefst om de dag.flink kneden(,naar het hart toe)let op niet snoepen,veel water drinken, bij een zwaarder geval van cellulitis,kan je overwegen om via een plastisch chirurg liposuctie te laten doen.veel sterkte en succes