ik heb nu buik griep en heb erg last van wat kan je daar aan doen?

ik heb nu zo erg pijn heb alles al geprobeerd met paracetamol en nu met lichtverteerbaar eten ? wie kan mij er mee helpen aub

Weet jij het antwoord?

/2500

Buikgriep gaat vanzelf over. Je moet het gewoon uitzieken. Het kan 1-5 dagen duren. Drink voldoende en in kleine beetjes tegelijk. De diarree kan er immers voor zorgen dat je uitgedroogd geraakt. Je kan best water, thee of bouillon drinken. Fruitsap is af te raden omdat het diarree kan veroorzaken. In principe mag je blijven eten wat je wilt. In de praktijk zul je waarschijnlijk in veel dingen geen zin hebben. Licht verteerbaar zijn onder meer producten als yoghurt, witte rijst en wit brood. Rauwe groenten of vers fruit kun je beter mijden, want deze kunnen de darmen prikkelen. Meestal zijn geneesmiddelen niet echt nodig. Om je situatie iets aangenamer te maken, kan je geneesmiddelen tegen de diarree gebruiken. het bekendste middel tegen diarree is loperamide (Imodium). Overdrijf er echter niet mee en gebruik het niet langer dan twee dagen. Als de symptomen niet geleidelijk aan verminderen, moet de arts verder blijven zoeken naar de oorzaak. Beterschap!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100