Is haten een ziekte?

is het te genezen? want het is toch niet leuk om het te doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

geen ziekte wel iets om je het waarom ervan af te vragen.

Haten is gewoon een gevoel net als liefhebben, alleen is het een negatief gevoel. Soms voelt het best lekker om iemand te haten, als je ze maar echt haat en niet haat om te haten.

Nee, want haat is een gevoel, en een gevoel is geen ziekte.

Nee haten is géén ziekte. Het is gewoon een akelig trekje in het karakter wat je niet onder de duim hebt. Het is al goed dat een persoon beseft dat hij/zij dit karakter trekje heeft en kan van daaruit zelf of met hulp van een ander eraan gaan werken.!

Je kunt je wel ziek voelen van haat, als je aansteker uitgebrand is, of als je plexiglas langs de snede scheurt.......................... Het geneest vanzelf, geen medicijnen nodig.

Wat jij hebt is een piekervaring á la Abraham Maslov en een satori in de zenwereld… Het zijn satoris, korte gebeurtenissen van EENHEID en daarin weet je even alles… Je kunt de zogenaamde Akashakronieken lezen… Maar dit is een pijnlijke staat, want hij duurt maar zo even en daarna ben je alles kwijt… Alle weten is weer overtuiging… En je moet werken om er te komen en niets te doen om er vandaan te geraken.... Toegevoegd na 1 minuut: O ja, klik hieronder voor plusduimpjes... Bron: antwoord van Xixix: http://www.goeievraag.nl/vraag/geeft-overweldigende-alleswegdrukkende-geluksgevoel-open.36729?p=2

Haten, bij mij althans, heeft te maken met wat degene die ik haat heeft gedaan. Vooral verraad van een vriend kan ervoor zorgen dat je diegene gaat haten. Volgens mij is dat geen ziekte, maar een normale reactie.

Haten is een vorm van afkeer, net zoals liefde een vorm van aantrekking is... Liefde en haar zijn elkaar tegenpolen... Het is geen ziekte, het maakt je wel ziek... Je hebt geen keuze, als je wel keuze had dan koos je er niet voor...

Iemand haten kost je energie. Als je ervan uitgaat, dat de hoeveelheid energie, die je in gevoelens voor anderen kunt stoppen zonder er iets voor terug te krijgen, geen onuitputtelijke bron is, vergooi je dus eigenlijk energie, die je beter voor iets positiefs kunt bewaren of gebruiken. Want je schiet er niets mee op iemand te haten. En degene die je haat, heeft er absoluut geen last van, en gaat fluitend verder met zijn/haar leven. Omdat het aan je vreet (want dat dóét haten : het kleurt je leven en je dagen in een lelijke kleur....), zou je het een ziekte kunnen noemen. Als iemand je zou dwingen deze gevoelens te hebben, zou je waarschijnlijk heel boos worden op diegene.....nu ben jijzelf diegene, die energie in die haatgevoelens stopt... Een wijs iemand zei ooit tegen mij : geef die ander je zegen - laat hem vrij, en wens hem in gedachten het beste. Dan ben jij zelf óók vrij van de plicht te haten. Hij heeft geen macht over jou, tenzij jij toestaat, dat hij nog steeds die macht over jouw gevoelens heeft. En dat is hij gewoon absoluut niet waard, daar is hij té onbelangrijk voor..... Ik heb er even aan rondgeknaagd en over nagedacht. En ik denk, dat die wijze man gelijk had. Ik was een vrijer mens toen ik ophield degene die ik haatte zó belangrijk te maken, dat ik hem haatte. En voelde me daarna stúkken beter.

Als ik zo je reactie lees denk ik dat je misschien meer last hebt van een hele verzameling aan gevoelens die je samen haat noemt. Je voelt onmacht, frustratie, boosheid en teleurstelling vooral gericht op jezelf. Zelfhaat heeft een vernietigende kracht, het is ongelofelijk schadelijk. Net zoals het tegengestelde nl Liefde een hele sterke kracht is. Het zijn de sterkste emoties die je kan hebben. Liefde geeft energie en warmte, haat maakt ziek en koud. Voor zover is het eigenlijk nog helemaal niet zo'n rare opmerking om haat een ziekte te noemen. En nu? Hoe nu verder. Allereerst zou ik zoeken naar een uitlaatklep. Een manier om je emoties kwijt te raken en te verwerken. Liefst in iets waar je trots op kan zijn, iets creeëren. Dat kan zijn bijvoorbeeld schilderen/tekenen, strips maken, verhalen schrijven, muziek maken, oude auto opknappen, iets ontwerpen, knutselen etc. Ik geef voorbeelden, maar je snapt vast wel wat ik bedoel. Zoek datgene wat echt bij je past. Zodra de gevoelens een plek kunnen krijgen, zul je helderder hierover kunnen nadenken en zal er ruimte komen om dingen te verwerken.

Nee,zeker niet!Je zou het eerder een zwakke karaktertrek kunnen noemen.Haat werkt tegen jezelf.Het kost heel veel energie en het keert zich tegen jezelf.

Sommige mensen kunnen haten ja,maar dat is niet te genezen ,het is verspilde energie . Je hoeft niet de hele wereld aardig te vinden ,je kunt beter iemand liefhebben of niet meer opzoeken.. ..vergeten.

Haten is geen ziekte. Haten is niet slecht. Als je niet zou kunnen haten, ben je te beklagen. Als haat een overheersende emotie is dan is er meer met je aan de hand dan alleen dat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100