Hoe werkt een body analyser weegschaal?

Op welke manier berekent men het percentage vet, water en spiermassa als men (blootvoets) op de weegschaal staat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Door een klein stroomschokje te geven. Je kunt hierbij bij voorkeur een 4-punts meting weegschaal hebben, een 2-puntsmeting (dus alleen de voeten) is minder betrouwbaar. Door het schokje te geven, kan de weegschaal uitlezen hoeveel % spierweefsel aanwezig is en hierdoor ook zien hoeveel % vet en vocht. Spierweefsel en vocht reageren namelijk wel op het schokje, vetweefsel weer niet. Dit schokje is zeer licht, dat je er niets van voelt.