Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe kom je van ziekelijke angst af?

Ik heb al 2 jaar ziekelijke angst ik ben bang als ik buiten fiets als ik buiten loop en als ik in de klas zit dan heb ik het gevoel dat iedereen naar mij kijkt mijn spieren zijn dan ontzettend gespannen en ik kan dan niet meer bewegen en niet goed meer concentreren. Ik heb zelf ook PPD-NOS misschien heeft dit er ook iets mee te maken. Ik zit op een sport maar dat helpt ook niet ik probeer de angst op te zoeken maar daardoor word het alleen maar erger. Het is zelf zo erg dat ik wel eens denk dat ik niet meer wil leven.

Wat moet ik nu doen?

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik weet niet hoe ik aan die angst ben gekomen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Mijn zus heeft hier ook heel veel last van gehad. Het werd alleen maar erger en erger. totdat ze de tip kreeg om op yoga te gaan. Ze is er helemaal vanaf en gebruikt zelfs geen medicijnen meer. Zet de stap naar de huisarts en laat je niet volproppen met medicatie als valium e.d.

Wat is de uiteindelijke oorzaak van de angst. Als dit gedachten, vooroordelen zijn en denk je dat je in de toekomst kunt kijken , dan is coaching toch een remedie. Vaak zijn het beren op de weg die er in werkelijkheid niet zijn en nooit zullen komen. Vraag hulp en zorg dat het niet meteen gepsychologiseerd wordt.

Hoi, Ik heb ook een bepaalde angst gehad, Dat ik werd bekeken op straat, en ik was bang om fouten te maken,, etc.. Ik ben hiervoor in therapie gegaan, Ik werd aangemeld voor een vriendendienst, Dat is iemand die vrijwillig, contact met je opneemt, Zich helemaal gedraagt naar jouw wensen, je niet dwingt en altijd rekening met je houdt. Het is iemand die je regelmatig opbelt, en vraagt om iets leuks te doen.. Alleen wanneer en hoe jij dat wilt... je hoeft helemaal niks te zeggen als je dat niet wilt. Ik vind het heel knap dat je hebt geprobeerd om de confrontatie aan te gaan. Maar daar heb je misschien steun en leiding bij nodig, 9 van de 10 gevallen is er helemaal niks mis met je, en zit het allemaal in je hoofd. En daar moet je vanaf. Dus mijn advies is om hiervoor hulp te gaan zoeken... Therapie dus. Veel sterkte. Mirelly

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100