Haptotherapie bij depressies en angsten? Heb gehoord dat het kan helpen maar is dat ook zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (3)

Vraag me niet hoe het werkt, maar een vriend van me met faalangst, sociale angst en bindingsangst is erg te spreken op hapto, en hij komt er steeds erg opgewekt van terug. Tis niet met 1 sessie over, en ik zou ook zeker eerst info inwinnen over je therapeut.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het doel van haptotherapie is het opnieuw in contact komen met het eigen gevoel. Door middel van haptotherapie komt de cliënt tot emotionele beleving en verwerking van psychische klachten.

Op deze manier zet haptotherapie een bewustwordingsproces in gang waardoor er een basisgevoel van veiligheid, evenwicht en zelfvertrouwen kan ontstaan.

Tijdens een haptotherapie sessie maakt de haptonoom lichamelijk contact met de cliënt, door aanraking van bijvoorbeeld de rug, de nek, of het hoofd van de cliënt. Gevoelens die misschien waren weggestopt of geblokkeerd, komen naar boven. De haptonoom biedt een veilige en beschermde omgeving om deze gevoelens te erkennen en te verwerken.
Of het ook echt zo is, daar heb ik geen ervaring mee. Maar als ik depressies en angsten zou hebben, zou ik het toch proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
knippen, plakken maar geen ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig maar.
Voor vele antwoorden moet er op internet gezocht worden. Als ik met alle ziekten ervaring zou gehad hebben waar ik al op heb geantwoord....
Het geeft je inzicht in de wijze waarop je in het leven staat. En in de wijze waarop je omgaat met je problemen en klachten.
Haptotherapie is een persoonsgerichte therapie begeleidingsvorm. Ze is er op gericht de cliënt weer in contact te brengen met zijn/haar gevoelens. En daarmee met zichzelf.
het kan inderdaad helpen, maar niet iedereen reageert het zelfde!
Als je erin geloofd, ga je meer succes hebben!
Het is eigenlijk leren omgaan met je gevoelens, dus waarschijnlijk ook met angsten en depressies.
Het is algemeen.
kijk verder naar de hieronder vermelde bron...succes!
trouwens een goede vraag hoor!

Toegevoegd na 2 minuten:
Door jou gestelde vraag weet ik wat ik kan doen, k'zit zelf met angsten en depressies...
het was de moeite waard om dit op te sporen, mérci!