Als je rond je eisprong een blaasontsteking krijgt, heb je dan meer kans dat een bevruchting mislukt?

Ik wil graag zwanger worden, en zit nu in maand 2 van het ´´proberen´´. Nu had ik mijn vruchtbare dagen berekend, helaas krijg ik nu rond mijn eisprong een vervelende blaasonsteking. De dagen hiervoor ben ik wel intiem geweest met mijn man. Is de kans op een eventuele bevruchting of innesteling door de blaasonsteking nu nihil geworden, of zou het alsnog kunnen dat ik zwanger word?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
19.4K
Ritsuka
4 jaar geleden
Relax, meeste stellen die zwanger willen worden zijn dit binnen een jaar. Je bent pas net bezig.
Erover stressen verlaagt je kansen.

Antwoorden (1)

Je kunt zeker zwanger worden.

Een blaasontsteking heeft geen invloed op de kwaliteit van de zaadcellen en eicellen. Verder kan er gewoon een innesteling plaatsvinden.

Het is wel belangrijk om de huisarts te vertellen dat je probeert zwanger te worden.
Indien de huisarts de ontsteking wil behandelen met antibiotica:
De ene antibiotica is wel veilig tijdens een zwangerschap en de andere niet.
Soms wacht de huisarts liever af en adviseert om eerst heel veel te drinken (cranberry).
Antibiotica kan namelijk bijwerkingen hebben.
Je hebt toch een bacteriële infectie en een eventueel prille zwangerschap is kwetsbaar.

Kortom, niet druk maken over een bevruchting, de kans is gewoon aanwezig.
Wel rekening houden met een eventuele bevruchting indien je met antibiotica behandeld wordt.